top of page

שנה טובה התשפ"ד, בריאה ומאוזנת




חברים יקרים,

בפרוש עלינו שנת תשפ"ד, אנו שמחים לשתף אתכם כמה מההתפתחויות המבורכות שאנחנו עסוקים בלקדם, ולפתח בשנה הבאה עלינו לטובה.

הוצאות אבני מרה ללא ניתוח

כידוע, מזה למעלה משלושים שנה שאנו עוסקים ברפואה טבעית, כאשר די בתחילת הדרך התוודענו לתהליך הוצאת אבני המרה ללא ניתוח. בשנים האחרונות נושא זה הפך לנושא מרכזי ביותר בעבודה הקלינית שלנו. אנו מעוניינים שכמה שיותר אנשים יהיו מודעים לאפשרות להמשיך לחיות עם כיס המרה ובלי כאבים, גם כאשר רוב האנשים מסביב טוענים בתוקף שכאשר יש אבנים סימפטומטיות בכיס המרה אין ברירה אלא לכרות אותו.

מאז שהתחלנו ללוות מטופלים בתהליך, אנחנו כל הזמן עובדים על שיפור וייעול שלו.

אחד הדגשים שחידדנו בתקופה האחרונה, הוא להבהיר מראש שהדרך הבטוחה ביותר לדעת שכיס המרה והכבד הם הכי נקיים שהם יכולים להיות, היא להמשיך לנקות אותם שוב ושוב עד שלא יוצאות עוד אבנים.

למה?

מתברר שכלי ההדמייה הרווחים לא מדוייקים עד כדי מטעים. מראים שיש אבנים כשאין, שיש מעט אבנים כשהכיס מרה מפוצץ אבנים...

מסקנה?

הדרך היחידה להיות בטוחים זה פשוט לנקות עד הסוף. זה יכול לקחת מספר חודשים (מספר אינדיבידואלי).

והקשיים?

לחיות על תפריט בטוח ונטול התקפים מחייב אורח חיים מאופק. במידה שפוייה אך עדיין מאופק. לחלק זה קל, לאחרים יותר קשה.

כשזוכרים שעד למיצוי הניקוי כל חריגה מההמלצות שלנו לאורח חיים בריא המותאם לצרכיכם היא בגדר הימור (אין לדעת באיזו מהפעמים שנאכל שניצל תיפלט לה אבן קטנה לצנרת ותגרום להתקף), יותר קל להיצמד להמלצות עד שהן יהפכו לטבע שני או לפחות עד לסוף הניקוי. אחרי מיצוי התהליך – בוחנים יחד מחדש את הגבולות מתוך הקשבה לגוף.


קושי אחר הוא עוצמת החווייה של הניקוי עצמו. לחלק זה קל, לאחרים יותר מאתגר. לאלה שיותר קשה אנו ממליצים להגדיל מעט את מרווח הזמן בין הניקויים.

לאלה שקל להם אנחנו מזכירים שככל שתהליך הניקוי ימוצה מהר יותר, כך תגיעו מהר ליום שאחרי ולתפריט מגוון יותר.

ומה עם הכבד?

עם כל הכבוד לאבנים בכיס המרה – הן רק נורת האזהרה. קיומן מסמן לנו שהכבד עמוס באבנים ואינו במיטבו גם אם הבדיקות הקונבנציונליות יוצאות תקינות. כבד נקי הוא המפתח המרכזי לבריאות תקינה, במיוחד במאה ה 21 עם כל הזיהום באוויר / במים / באוכל... למניעת תחלואה החל מאלרגיות וכלה בסרטן, ולהתמודדות קלה יותר עם מחלות אם וכאשר מופיעות.

מכיוון שהניקוי שלנו מנקה גם את הכבד, זה בעינינו החלק המרכזי של הניקוי.


מה אנחנו עונים לאלה שמחפשים זבנג וגמרנו?

ניקיון איננו דבר חד פעמי. בשום מקום. תחשבו מה הייתם עונים למישהו שהיה שואל אם יש דרך לנקות את הבית פעם אחת ולתמיד...

גם בתחום הבריאות ההוליסטית כבר מוכרים לנו מקדמת דנא ניקויי אביב שנתיים, צומות, צומות מיצים ושאר חוויות ניקוי מגוונות.

זה נכון שניקוי אבני מרה זה תהליך יותר אינטנסיבי בחווייה, אבל הוא גם יותר יסודי בניקוי בהיותו ניקוי מכאני.

ההמלצות שלנו לבוגרי הסיבוב הראשון של הניקוי

בין אם עברתם את הניקוי בחודשים האחרונים ובין אם עברתם אותו לפני שנים ואתם בינתיים ממשיכים להרגיש טוב אבל רוצים עוד "מנת דחף" של רפואה מונעת, דברו אתנו בהקדם על ניקוי חוזר.

אם רק התחלתם את ההתקשרות אתנו ואתם רוצים לדעת לכמה זמן אתם צריכים להישאר על תפריט טבעוני, התשובה היא – אם אתם לא רוצים לשחק ברולטה רוסית, אז לפחות עד למיצוי הניקוי.

ואם עברתם שניים או שלושה ניקויים וטרם הגעתם למיצוי (ניקוי ללא יציאת אבנים כלל) חשוב מאוד לא לעצור את השוונג ולהשלים את המסע. מהר יותר / לאט יותר ראו פסקה רלוונטית למעלה.

מה לגבי מי שעבר ניתוח להסרת הכיס?

מי שעבר ניתוח עוד לפני שהכרנו או אחרי הניקוי הראשון או השני צריך להבין משהו מאוד חשוב: הכבד לא משחרר את כל הפסולת הגולמית שבו באופן יעיל ללא עזרה. אבנים נוצרות בכבד, ולכן ימשיכו להיווצר אם תמשיכו את אורח החיים מלפני הניתוח. הן גם עלולות להמשיך ולהציק לכם בצנרת כאילו לא הוציאו את הכיס. הכבד צריך את הניקוי כאמור וזה המרכיב הקריטי לבריאות עתידית.

עדכונים מבורכים נוספים:

  1. בזכות הקורונה, אנחנו עובדים יותר ויותר בזום, וממשיכים להיפגש אצלנו בקליניקה כשמתבקש – מה שמאפשר לנו לקבל יותר מטופלים חדשים וותיקים כל שבוע, ומעט יותר גמישות בתיאומים.

  2. אם טרם חוויתם את הישיבה אצלנו בחצר מאז שבנינו את הדקים, כעת בסתיו מאוד נעים שם, בסוכות גם תהיה לנו סוכה שניתן "להתאשפז" בה, ומקווים שעד החורף נוכל גם לקיים שם פעילויות בלי להרטב.

  3. בתחילת הקיץ פינינו חדר בבית לטובת אירוח מטופלים שמגיעים ליממה האחרונה של הניקוי, במקום להיות תלויים בצימרים שלא תמיד זמינים או נוחים. כך גם מקבלים יחס יותר עוטף וליווי יותר צמוד.

  4. מכיוון שמה שיוצר את רוב התחלואה (שלא לדבר על מלחמות ותאונות) בעולמנו, ומה שיכול בבת אחת להפוך אבנים שקטות להתקף, זה מתח, פתחנו לאחרונה את קהילת "שלווה במשפחה" שבה אנחנו לומדים ביחד איך לנהל טוב יותר את המתחים בחיינו. פעילות הקהילה מבוססת על יישום הלכה למעשה של העקרונות הכתובים ב"ללמוד שלווה בשעה". מוזמנים להיכנס לקבוצה בפייסבוק, לצפות בהקלטות של המפגשים הקודמים, ולהצטרף למפגשים הבאים בזום. המפגשים האלה הם ללא עלות.

  5. השבוע השקנו קבוצת מדיטציה היברידית (בעלות סמלית בתשלום לקראת כל מפגש או בעלות עוד יותר סמלית בתשלום חודשי קבוע). היברידית כי אפשר להגיע לתרגל איתנו במקום או להשתתף בקבוצה מרחוק בעזרת זום.


רגע לפני סיום זכורה לי שורה מתוך שיר ילדים על הפכים, "מה שלא מתוק הוא מר". ברור שזה לא מדויק, כי יש עוד טעמים. רצוי לשלב ולאזן בין כולם. כשאנחנו מאחלים "שנה טובה ומתוקה" יש נטייה להגזים עם המתוק. וכמובן עם השומן. השנה, בואו נמצא את המתוק בחיים בדרכים אחרות – בחיבוק, בחיוך, במחשבות חיוביות, בעבודה יצירתית. ובואו נאפשר לכיס המרה שלנו לעשות את העבודה שלו – לשחרר מתוכנו את המרירות.

בחג הזה ובבאים אחריו לטובה – בואו נשים מאחורינו את הרעיון שבשביל המסורת חייבים להתעלל בגוף.

משתפת אתכם מתכון קל להכנה, מתוק אך מאוזן, עם מרקם שמנוני נעים למרות שבאופן מפתיע אין בו תוספת של שמן. את המתכון הזה בגרסת הבטטות האפויות אני מכינה כמעט בכל פעם שמתארחים אצלנו מטופלים שמגיעים לניקוי, ועד היום מתכון זה זכה להתלהבות הרבה ביותר.

המתכון הזה טרם הופיע בספר. מתכונים נוספים ניתן למצוא כמובן בספרים שלי "תזונה בריאה וטעימה", ו-"בריאה – מסע הוליסטי סביב מעגל השנה העברי", שניהם זמינים לרכישה בחנות הספרים שבאתר שלנו.


רוטב מתוק מאוזן

מרכיבים:

כף לציטין (נוזלי עדיף אבל אפשר גם אבקה או גרגרים). הלציטין, מלבד תכונות המרפא שלו, נותן את המרקם השמנוני מבלי להוסיף שומן למתכון

2-3 כפות דבש חרובים ו/או סירופ לתת, אני בדרך כלל שמה משניהם. אפשר גם סילאן, סירופ מייפל טבעי או דבש (בעיניי החרובים והלתת עדיפים)

כף רוטב סויה

פרוסת ג'ינג'ר טרי מגוררת או סחוטה (הידעתם שבכותש שום אפשר לסחוט לג'ינג'ר את הצורה ולהוציא ממנו את המיץ?)

מעט כורכום טרי (לא חובה)

2 שיני שום טרי

לאפיית בטטות: מוסיפים כוס מים, מערבלים בבלנדר ושופכים מעל פרוסות של בטטות מסודרות על נייר אפייה, אופים בחום גבוה עם כיסוי כעשרים דקות, ולאחר מכן בחום בינוני כעשרים דקות נוספות ללא כיסוי (כדאי לערבב באמצע)

לירקות מאודים/מוקפצים: שמים את מרכיבי הרוטב בסיר/מחבת עם מעט מים במקום שמן, ולקראת ההגשה מוסיפים מיץ לימון לפי הטעם.

ניתן כמובן לגוון בתבלינים

בתיאבון!


באהבה,

שני וחן פרופסורסקי

בית המרפא של חן ושני

184 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page