• שני ריף פרופסורסקי

שנה שופעת בריאות כרימון

עודכן ב: 8 יול 2019



תכלה שנה וברכותיה, תחל שנה וברכותיה החדשות!

שני עצי הרימון אצלנו בגינה כרגע שופעים פרי, וזה הזמן להזכיר כמה מסגולותיו של פרי הרימון:

הרימון עשיר בביו-פלבנואידים, מרכיב תזונתי החשוב מאוד לשמירה בין השאר על בריאות הלב, שלמות כלי הדם, הגנה בפני תסמיני אלרגיות ועוד.

הרימון מסייע באיזון הכולסטרול, אולם הוא עלול להפריע לפירוק סטטינים ולגרום להשארתם בגוף – מה שעלול לגרום לתסמינים של מינון-יתר ולהגברת תופעות הלוואי שלהם. אנחנו כמובן ממליצים להתרחק מסטטינים ולצרוך רימונים ושאר פירות וירקות המונעים את נזקי הכולסטרול (שאינו רע אלא אם הוא מתחמצן), אולם אם טרם נגמלתם מהם – שימו לב לכך.

שמן זרעי הרימונים עשיר בנוגדי חימצון, תורם לבריאות העור וידוע כמסייע להבהרת פיגמנטים, ומחקרים מצביעים על יכולתו לעכב התפתחות גידולים סרטניים.

בקליפת הרימון ניתן להשתמש כפילינג לעור.

מיץ רימונים הינו אחת מתרופות הסבתא הידועות לטיפול בדלקות בדרכי השתן, ולא בכדי – כנראה בין השאר בזכות תכולת הוויטמין סי, הפלבנואידים ושאר נוגדי הדלקת. הוא יעיל יותר ממיץ החמוציות המוכר, מכיוון שחמוציות (בניגוד לרוב הפירות) יוצרות סביבה חומצית ברקמות, מה שמעלה את הנטייה לדלקתיות.

עץ הרימון מוזכר כאחד משבעת המינים בהם התברכה ארץ ישראל, משמע הוא היה כאן כבר לפני אלפי שנים ותנאי האקלים מתאימים לגידול שלו, מה שאומר שכמזון הוא יכול להועיל לנו יותר מאשר פירות מיובאים או פירות שדורשים טיפוח מכיוון שאינם מותאמים מטבעם לתנאים בארץ (העצים אצלנו בגינה צמחו לבד מזרעים של רימונים שאכלנו כשישבנו בסוכה, בשנה הראשונה שלנו כאן ביקנעם).

הרימון, בברכות לראש השנה, מסמל שפע בשל כמות הזרעים הרבה שבתוכו.

יש סיבה נוספת לסמל הזה: החלוקה של הרימון לפלחים גורמת לכך שגם אם חלק ממנו נגוע, אפשר להוציא אותו וכל שאר הרימון עדיין טוב – ובדרך כלל טעים יותר מאשר פרי שנראה "מושלם"! תחושת השפע מגיעה כאשר אנחנו מגלים שיש לנו משהו שחשבנו שאין לנו.

הוצאת גרעיני הרימון היא עבודה מונוטונית, שיכולה להוות הזדמנות טובה למדיטציה! רק לשבת עם הרימונים, לפתוח אותם, להוציא את הגרעינים, להתרכז בהם, לנשום ולא לחשוב על שום דבר אחר, או לעשות את זה תוך תרגול תנוחות עמידה...

ואז לאכול אותם כפי שהם, להכין מהם מיץ, להוסיף לסלט פירות, לסלט חצילים בטחינה, לסלט ירוק, כקישוט לעוגה (למשל טארט הדרים – מתכון בספר שלי "בריאה"), או ככל העולה על רוחכם.

אגב, למרבה הפלא, הרימונים האדומים הכהים הם לרוב חמוצים יותר מאשר עמיתיהם הבהירים המתוקים – וככל הנראה הם גם עשירים יותר במינרלים כגון ברזל ורכיבים נוספים המעניקים להם את הצבע.

בשנה החולפת בורכנו בשפע של אתגרים טובים ומעניינים בתחומים שונים של חיינו, ואנחנו מקווים שגם בחייכם. נאחל לכולנו שבשנה הבאה עלינו לטובה נבורך באתגרים חדשים שימשיכו להצמיח אותנו הלאה. ונסיים באיחול מתוך הספר "בריאה – מסע הוליסטי סביב מעגל השנה העברי": שהמשמעות היחידה של הרימון תהיה פרי המפוצץ בשפע עסיסי ומשמש לאכילה, למרפא וליופי...


שנה טובה, שנת שפע וברכה


שני


20 צפיות

© 2013 by Chen Profesorsky.
Proudly created with 
Wix.com

0
  • image003.gif
  • b-facebook
  • Pinterest Black Round
  • LinkedIn Black Round
  • Twitter Round