top of page

עוצמה מול כוח

עודכן: 8 ביולי 2019



רוב הלקוחות שהגיעו במהלך השנים לבית המרפא שלנו הגיעו עייפים. בין אם היו מודעים לכך או חיו באשליות שיש להם כוח... רובם חיו חיים שגרתיים – רק המיעוט היו מכורי עבודה / פועלים פיסיים שהוציאו את מירב כוחם באופן מובן.


האם זה כורח המציאות שנחייה בעייפות מתמדת?


במציאות שבה אנחנו מוציאים יותר כוח ממה שאנחנו מכניסים (וזו אכן המציאות של רוב האנושות) נדמה כאילו אין לכך מענה.



במאמר זה אקדיש בקצרה למענה הרגיל שלי – היחס בין הכוח היוצא לנכנס ואחרי זה לאופציה הפחות מוכרת של המרת הכוח בעוצמה.


הבה נפרוט בקצרה את מקורות הכוח הנכנס:


  1. שינה: שינה מספקת של לפחות 8 שעות של שינה איכותית עד ליקיצה רעננה

  2. נשימה: לנשום בשביל לא למות מול לנשום מספיק בכדי להיות אנרגטיים – זה פשוט מדהים ההבדל

  3. שתייה מספקת

  4. אכילה איכותית ומותאמת לצרכינו

  5. מילוי מצברים רגשי – נושא מורכב למאמר זה

  6. מילוי מצברים מנטלי – כנ"ל

לגבי דרכי הביזבוז כוח - כאן אנחנו אומנים דגולים... יש אינספור אפשרויות לבזבז אנרגיה (פיסית, רגשית ומנטלית) ולכן לא אכנס לזה כאן. די אם אומר שמומלץ לעשות בדק בית ולהקטין את מספר החורים בדלי האנרגיה שלנו למינימום.


ברגע שמשקיעים מספיק בהזנת כוחותינו ולומדים לבזבז פחות במישור הפיסי, הרגשי והמנטלי התוצאה היא יותר כוח.


עדיין מדובר בפשרה למי שמוכן להתעלות על השגרה הרגילה. יש לנו ערוץ נוסף של אנרגיה אינסופית ומדהימה. הערוץ הרוחני. כשאנחנו מחוברים למהות שלנו אנחנו שואבים מהיקום סביבנו את אותה אנרגיה כמו שמגייסים הצמחים, בעלי החיים והכוכב כולו.


אומני הלחימה כבר הבינו את זה מלפני עידן ועידנים. היכולות שלהם מדהימות אותנו אך מרגישות רחוקות ממציאות היום יום.


אני קורא לזה עוצמה – אני מניח שזה שימוש שלי ולא מוסכם על האקדמיה ללשון אבל מפאת מחסור במושג ייעודי, אני קורא לזה כך. עוצמה לדידי זו האנרגיה שאנחנו יכולים לינוק ישירות מן העולם סביבנו מבלי הצורך לאכול עוד או לנוח יותר ממה שנדרש. זהו כוח שניתן לפעול אתו על העולם מבלי לאמץ שרירים.


כשאני מלמד צ'י קונג תלמידי לומדים להכיר את העוצמה יד ראשונה. אנחנו מבצעים תנועות שונות הן בשלב החימום והן בעת התרגול של הצ'י קונג עצמו מתוך התכווננות של עוצמה ולכן ללא מאמץ שרירים. זה מפתיע בהתחלה אבל כל אחד יכול. שימוש ממושך בעוצמה שמחליף את השימוש בכוח מפחית מבזבוז האנרגיה שלנו ולכן מהעייפות המצטברת. בסופו של דבר, שימוש בעוצמה עשוי להוביל לחיים אנרגטיים בהרבה ממה שאנחנו מכירים.


אינני מתיימר ללמד את השימוש בעוצמה במאמר זה – אולי אלמד איך להעביר ידע שכזה בכתב בעתיד... אני אצרף בקרוב סרטון הדגמה קצר שעשוי לשפוך אור על הנושא באופן יותר מוחשי ומציע לכל מי שמתעניין לתאם פגישה אישית או להצטרף אלי לקבוצת צ'י קונג.



מאחל לכולנו יותר עוצמה, יותר בריאות ושפע בכל המישורים.


52 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page