top of page

טיפול בילדים בדרך הבטוחה – חלק ראשון



תמונה של ילדים

הם ה"בייבי" שלנו. אנחנו רוצים רק את הטוב ביותר עבורם. ומה זה הטוב ביותר?

מזה מספר דורות מי שקובע את הקו המנחה לגבי טיפול בבני אדם בכלל ובילדים בפרט הינו משרד הבריאות ומי שיושב בכסאות הרלוונטיים הם תמיד רופאים / פסיכולוגים ושאר בעלי המקצוע ה"קונוונציונליים". ההשלכה של מציאות זו הינה שההנחיות הציבוריות נגועות בדיעה קדומה המניחה שלרפואה הקונוונציונלית יש את כל התשובות או לפחות את היושרה (אינטגריטי) להודות כשהכלים שבידיה לא יעילים במיוחד או פחות טובים מכלים המצויים בידי בעלי מקצוע אחרים בתחום הבריאות.

בפועל, הורים נחשפים באופן יזום רק לכלים קונוונציונליים וכאן אני רוצה להציע שינוי – זוויית ראייה שונה, טבעית ומבוססת (על למעלה מעשרים וחמש שנות נסיון קליני שלי ועוד עשרות אלפי שעות של מטפלים רבים וטובים בתחומי הרפואה הטבעית ברחבי העולם).

אינני טוען כי לרפואה הקונוונציונלית אין מה להציע. אני טוען כי יש הרבה כלים טבעיים טובים לא פחות ובמקרים רבים טובים יותר הזמינים כיום לכל פונה ויכולים לעשות הרבה מאוד הבדל.

רפואה מונעת:

המציאות הרווחת (מספר אספקטים נפוצים)

חיסונים:

הכלי העיקרי שמוצע כיום כרפואה מונעת לתינוקות וילדים הינו החיסונים. רבות כבר נאמר ונכתב עליהם בעד ונגד ורצוי שהורים שבדרך יקדישו זמן לקרוא על הנושא משני הכיוונים. אם החיסונים כל כך טובים ובטוחים לשימוש כפי שמקובל לטעון – מה יזיק להרחיב את האופקים? אם יש פגם במודל וצרות בגן העדן הרפואי אזי יגלו ההורים אמת פחות מלהיבה. לא אכנס כאן ליותר פרטים היות ויש לי אינטרס לעודד אתכם הקוראים להרחיב לעצמכם את הדעת. לגלות בזכות מאמצים אמיתיים שלכם אמיתות שונות ולהגיע למסקנות עצמאיות בנושא. אם תתקלו בקשיים דברו איתנו ונעזור.

תזונה:

התפיסה התזונתית הרווחת בקרב הדיאטנים ונמכרת לרוב דרך טיפות החלב ברחבי הארץ מאוד מוגבלת בהנחיות שלה - מספר צבעים של ירקות בסלט, ראיית עולם בשרית מצוייה ולעתים עולות אפילו התנגדויות למזונות בריאים כגון קינואה (מדיווח של בוגרת שלי). נסיוני כאב צעיר הראה לי שיש חוסר פתיחות לדרכים שונות, חוסר נכונות לתת במה למודלים אחרים במסגרת טיפות החלב ועדיין זו הבמה הציבורית הרווחת.

אנטיביוטיקה מניעתית:

במקרים של חולי חוזר ונשנה פונה המערכת הרפואית לשיטה אגרסיבית במיוחד – מתן אנטיביוטיקה כרפואה מונעת (לשלושה ולעתים אף ששה חודשים). המחשבה מאחורי זה – לדכא כל דלקת מראש ולא לתת לה הזדמנות להכות שורש. בפועל משמעות הדבר החלשה של מערכת העיכול, ועל המשתמע מכך בפן הטבעי למטה.

ההסתכלות של הרפואה הטבעית על מניעה:

חיזוק חיסון טבעי:

את מערכת החיסון ניתן לחזק בעזרת אמצעים פשוטים וזמינים ובאופן שאיננו שנוי כלל במחלוקת. שיפור התזונה, מנוחה מספקת, שתייה מספקת, שמירה על הרגלים חכמים ותגובה מוקדמת לכל איתגור חיסוני.

תזונה הוליסטי:

צריכה של מזון אמיתי, מלא ואיכותי הינה אבן בניין מרכזית בבניית הגוף הבריא ולהתחיל כבר בינקות זו חכמה גדולה. עידוד הנקה מלאה ממושכת, המשך הנקה במקביל להזנה חיצונית ראשונית, הזנה של האם כראוי בעת ההנקה, המנעות מתחליפי חלב אם תעשייתיים, הכנסה מבוקרת והדרגתית של מזונות חדשים לזיהוי והרחקה של גורמים אלרגניים ועוד פעולות רבות וחשובות אלה רק חלק קטן מההמלצות הנטורופתיות / סיניות לבניית גוף בריא וחיוני. בהבנה ההוליסטית מערכת העיכול הינה ציר מרכזי בתקופת הילדות. אחרי הכל זו המערכת הראשית לאיפשור תהליך הצמיחה והגדילה של ילדינו ולכן זה לא מפתיע שהיא גם המערכת שעובדת הכי קשה בתקופת הילדות. חלק גדול ממחלות הילדות מתחילות בליחה (דלקות עיניים, אוזניים, נשימה וכו') וישנם מזונות נפוצים ורבים שמעודדים ליחה או מחלישים את מערכת העיכול (ושוב בעקיפין מייצרים ליחה). למשל: מוצרי חלב (כן גם עיזים גם אם פחות מבקר), סוכרים (גם חומים), דגנים לבנים וקמחים שלהם. וכו' וכו' וכו'.

נזקי אנטיביוטיקה מניעתית:

אנטיביוטיקה דרך הפה בכל מצב פוגעת בחיידקים הטובים (הקרויים גם פלורה). פלורה זו חיונית לייצור ויטמינים שונים עבור הגוף ולייצירת סביבה בטוחה לחיים בפנים. אנטיביוטיקה עושה מספר פעולות בעייתיות לפלורה – חיסול חיידקים טובים, קירור מערכת העיכול ועידוד אובדן חומרים חיוניים רבים מן הגוף. כשטיפול אנטיביוטי ניתן להציל חיים אנחנו כמובן לא נתנגד לו רק נוודא שמוסיפים פרוביוטיקה (חיידקים טובים) וטיפול מחמם ומחזק למערכת העיכול. רוב השימוש כיום באנטיביוטיקה איננו מציל חיים ולכן לא בהכרח מהווה כורח המציאות. דוגמא: בדלקות אוזניים באירופה לא רצים לאנטיביוטיקה. מצאו במחקרים רבים שמתן אנטיביוטיקה בדלקות אוזניים אצל ילדים מעלה את הסבירות להישנות המחלה תוך זמן קצר ב 200%...

ברוב מחלות הילדות ניתן לטפל באופן יעיל ובטוח גם בכלים טבעיים. מעקב רפואי הינו בחירה חכמה ולתרופות אפשר להגיע כמפלט שני.

בחלק השני של מאמאר זה אתמקד בטיפול בילדים במצבי מחלה קיימים

11 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page