• שני ריף פרופסורסקי

שמונה תרומות של העיסוי לחיסון

עודכן ב: 9 יול 2019



החורף כבר כאן, וזה הזמן שבו אנשים מתחילים לחשוב שאולי כדאי לעשות משהו לגבי מערכת החיסון, למרות שזה משהו שכדאי לעשות כל השנה. מערכת החיסון פועלת לא רק למניעת מחלות חורף, אלא למעשה למניעת כל מחלה שהיא, אך בחורף היא קצת יותר מאותגרת ולכן דורשת יותר תשומת-לב.


לדבר על ויטמין C, אכינצאה, פרופוליס, מרקים כתומים וכו' זה כבר נדוש אם כי תמיד נכון.


לדבר על יעילות העיסוי להקלה בכאבי שרירים גם זה לא חדש.


לעומת זאת, לא כולם מודעים להשפעה המיטיבה של טיפולי מגע בכלל, ועיסוי בפרט, על מערכת החיסון.


זה פועל בכמה רמות:


1. הנעת הדם והלימפה.

מערכת החיסון שלנו בנויה ממספר מרכיבים, הפזורים ברחבי הגוף ובעיקר בדם ובנוזל הלימפה. על-מנת שיגיעו למקום הנכון בזמן הנכון, נדרשת תנועה המזרימה את הנוזלים הללו. בזמן פעילות גופנית נמרצת יש תנועה של הדם והלימפה, וזה חשוב מאוד. אולם אם מפעילים ומחזקים את השרירים בלי להרפות ולהאריך אותם, הם מתקצרים, מתעבים והזרימה סביבם מואטת. עיסוי עוזר להרפות את השרירים וגם להניע באופן ישיר את הדם והלימפה אצל אנשים שנמצאים פחות בתנועה, כך שתאי הדם הלבנים ושאר מרכיבי מערכת החיסון יוכלו להגיע במהירות הנדרשת למקומות שצריכים אותם.סביר להניח שאחת הסיבות לכך שאנשים המאושפזים בבתי חולים נוטים לפתח מחלות זיהומיות (יותר מאשר, למשל, הצוות הרפואי המטפל בהם), נעוצה בחוסר התנועה שלהם. כך שאם אתם מבקרים מישהו מאושפז, תעסו לו טובה.


2. פינוי פסולת.

פסולת השוקעת בגוף (בשרירים, בתאי השומן, בדם, במערכת העיכול ובשאר הרקמות) עלולה להצטבר ולגרום להרס תאים. במקרה הטוב הם מתים, במקרה הרע המצוקה גורמת להם להתרבות בלי בקרה, מה שבסופו של דבר עלול להתפתח לגידול סרטני. ריבוי פסולת כזאת דורש הפעלה של מערכת החיסון על מנת לפנות אותה ואת התאים הפגועים. עיסוי עשוי לעזור בפינוי מכני של הפסולת דרך כל מערכות הפינוי, ובכך להקל על מערכת החיסון.


3. הפחתת כאבים.

עיסוי, כאמור, עוזר בהפחתת כאבי שרירים, אבל לא רק כאבי שרירים אלא גם כאבי מפרקים, כאבי ראש, כאבי בטן וכמעט כל כאב שאפשר (אבל לא כדאי) לדמיין. כאשר פחות סובלים מכאב, פחות מתעייפים, ישנים טוב יותר ונותנים למערכת החיסון הזדמנות להיבנות.


4. חום ואהבה.

כל טיפול מגע יכול להעניק תחושה ממשית של רוגע, ושל התעטפות בחום ואהבה. אפשר להתנתק לזמן-מה מטרדות היום-יום ולהרגיש שלמישהו אכפת ממך. ידוע שאנשים שמרגישים יותר נאהבים נוטים לחלות פחות. העיסוי המקצועי אינו תחליף לחיבוק של הורה או של בת/בן זוג, אך הוא עשוי בהחלט לספק מעט מזעיר ממה שכל כך חסר בעולם מנוכר. לפעמים הוא יכול פשוט לעורר אצל המטופלים את ההכרה עד כמה זה חסר, ולעודד אותם לקבל ולתת יותר מגע, גם לעצמם וגם לסובבים אותם.


5. פורקן מתחים.

מעבר לתחושה הנעימה והמרגיעה שבעצם המגע (גם הנחת ידיים בלי לעסות או ללחוץ יכולה להעניק תחושה כזאת), הסטרס הרגשי נוטה לשקוע ולהצטבר בשרירים. עיסוי עוזר לפרוק את המתח מהשרירים. כאשר הגוף פחות עסוק בהרגעת הסטרס, הוא יכול להפנות יותר משאבים לטובת תחזוקת מערכת החיסון.


6. העור.

העור הוא חלק ממערך ההגנה הראשוני של הגוף. יש בו מנגנונים סלקטיביים הקובעים אלו חומרים יחדרו דרכו ואלו לא. גם השמנים המשמשים בעיסוי וגם עצם המגע על העור תורמים לבריאותו ולשלמותו של העור וליכולת ההגנה שלו מפני חומרים זרים ומזיקים. כמו-כן, העור מכונה "הריאה השלישית", כלומר בריאותו קשורה קשר הדוק והדדי בבריאות הריאות שהן בין הנפגעים העיקריים של החורף, ובמיוחד של השילוב בין קור ליובש כמו שאנחנו חווים בשבועות האחרונים.


7. הנשימה.

בחורף מערכת הנשימה היא בדרך כלל המערכת הרגישה ביותר וזקוקה לדרבון. עצם השכיבה המרגיעה גורמת לנו לנשום יותר בעת קבלת הטיפול. אולם מעבר לכך, עבודה על כל השרירים העוטפים את מערכת הנשימה – הצלעות בכל היקף בית החזה, הכתפיים, הסרעפת – מסייעים לנו לנשום יותר ביעילות גם בין הטיפולים.


8. השמנים הארומטיים.

קיים מגוון רחב של שמנים הידועים בהשפעתם המיטיבה על מערכת החיסון והנשימה, כגון: לבנדר, אקליפטוס, ניאולי, קורנית, הדריים למיניהם ועוד. עיסוי הוא אחד האמצעים היעילים ביותר להחדרת השמנים לגוף, הן ישירות דרך העור והן בעקיפין דרך שאיפתם בזמן הטיפול ובמהלך השעות שאחריו. מה גם שהשמנים מוסיפים להנאה מהעיסוי, מה שתורם בפני עצמו למערכת החיסון.

לסיכום, מניתי כאן שמונה סיבות טובות כנגד שמונת ימי החנוכה למה עדיף שאת חג השמן נחגוג עם שמן לעיסוי במקום מאכלים מטוגנים נוטפי שומן מזיק.


מוזמנים ליצור קשר לתאם טיפול. 04-9890966


חג שמח!


#חיסון #חורף #עיסוי #חנוכה #שמנים #לימפה #בית_המרפא_של_חן_ושני #נטורופתיה #שני #רפואה_טבעית #ארומטיים #תנועה #נשימה #הרגעה #ניהול_מתחים #מתח #בריאות

0 צפיות

© 2013 by Chen Profesorsky.
Proudly created with 
Wix.com

0
  • image003.gif
  • b-facebook
  • Pinterest Black Round
  • LinkedIn Black Round
  • Twitter Round