top of page

חמש עצות לסובלים מאבני מרה

עודכן: 21 ביולי 2023



הסיפור שלי עם #אבני_מרה, וכמה עצות.

לפני יותר מעשרים שנה, לקראת סוף לימודי הרפואה הסינית שלי, התחלתי להפוך צהוב... היו שאמרו שאני מזדהה מדי עם המקצוע 😊 וכבר הופך לסיני בעצמי

הבנתי שיש לי אבני מרה ושהן חוסמות מעט את צנרת המרה מה שגרר את צבע העור הצהוב.

היה לי ברור שניתוח זו לא אופציה ראשונה עבורי ולכן החלטתי לאתגר את העולם דרך האינטרנט למציאת מענה טבעי, מתאים ובטוח. העליתי עמוד לאינטרנט הצעיר של אז ובו אתגרתי את מי שקורא להציע מענה לאבני מרה: טבעי ובטוח, ולמוצא תהילת עולם 😉

קיבלתי פניות רבות, רובן הזויות ומוזרות, אותן דחיתי על הסף. אחרי מספר שבועות קיבלתי מבחור אמריקאי מענה קצת יותר אחראי: תמונה של אבני מרה (שלו) עם המלצה לקרוא את הפרוטוקול שבספרה של "חולדה קלארק" הקרוי "ריפוי לכל המחלות" (באנגלית) שם בכלל לא יומרני...

את רוב הספר שלה, שרכשתי מיד, לא הייתי מצטט בשום מקום ציבורי. היו לה שם המלצות מאוד מוזרות.

את הפרוטוקול לניקוי אבני המרה שהיא ציטטה שם (ובאופן ברור אמרה שאיננו שלה ורק התגלגל לידיה) דווקא אהבנו. היו בו סממנים ברורים של שיקול דעת ואחריות. היה בו את המלח אנגלי כשוטף מעי דק וכמונע תקיעת אבנים ואת המיץ תפוחים כמרכך לאבנים. זה נראה כמו תהליך בר ביצוע. [הארה: מאז נתקלנו בפרוטוקול הזה בגרסאות שונות ממקורות רבים בעולם].

מיד נגשתי למלאכה. היה לי עד אמריקאי שלא הכרתי אישית, שעבר את התהליך בעצמו וסיפר לי עליו, ואת אשתי האהובה, שני, שתמכה בי. תכלס, שנינו לא ממש ידענו איך זה יעבור...

הייתי צעיר ואנרגטי, אחרי שירות צבאי קרבי, חשבתי לעצמי "קטן עלי". שאלתי את עצמי בשביל מה אני צריך חוקן ודילגתי על כמה שלבים. היות וויתרתי על החוקן, שחשבתי למיותר עבורי, הקאתי את הנשמה והבנתי שאין יותר מקום לחיפופים – למרות ששום דבר נורא לא קרה, בהחלט לא היה נעים. הסיבוב השני עבר בשלום אך השאיר אותי מותש והבהיר לי שהגרסה הרווחת בעולם לא לוקחת בחשבון את כמות האנרגיה הנחוצה בכדי לעבור אותו בקלות.

שידרגנו את התהליך אז לראשונה לכלול את תקופת ההכנה עם מבחן סיני חכם ופשוט – בדיקת דופק ולשון סיניים כמדד לחיוניות, ומאז מי שעבר את התהליך באופן מסודר בליווי שלנו ובהשגחתנו לא חווה את נפילת האנרגיה הזאת.

מאז ועד היום אנחנו משדרגים רבות את התהליך, למדנו בזכות אלפי המטופלים הנהדרים שלנו (בגילאי 8 עד 86) עוד שיעורים רבים בנושא וכיום התוכניות משוייפת היטב ובטוחה מאוד. אנחנו רגועים לגמרי וישנים טוב בלילה בידיעה שהמטופלים עוברים את התהליך תחת השגחתנו.

כמה עצות לכם לפני שאסיים:

  1. אתם לא לבד, אנחנו כאן ואתנו קהילת בוגרי התהליך וכולנו נשמח להיות כאן עבורכם. במשך שנים הפרוטוקול שלנו היה מפורסם וגלוי. הבנו שיש בעיה שאנשים רצים לבד עם התהליך בלי לשאול אותנו, ולא כולם עברו את זה בצורה הכי טובה. דברו איתנו!

  2. אל תרוצו לבד עם ניקוי אבני המרה. שנים פרגנו לניקוי עצמי בבית אך נתקלנו ביותר מדי מקרים שלא עברו מספיק טוב ובקשיים שהיה קשה לפתור מרחוק ולכן היום אנחנו ממליצים על הכנה מסודרת אתנו ואת הסיבוב הראשון, לפחות, לעבור בליווי צמוד שלנו או של מי שעבר הסמכה שלנו. זה דבר אחד לקרוא על התהליך (גרסאות שונות שלו מפורסמות ברחבי העולם),זה דבר אחר לעשות אותו בליווי שלנו עם כל הניסיון שלנו. אחר כך, אם צריך סיבוב שני או שלישי – אין, בדרך כלל, שום בעיה לעשות אותם לבד, בהשגחה מרחוק שלנו.

  3. אל תרוצו לניתוח. מניתוח אי אפשר ללכת אחורה. אי אפשר להחזיר את הכיס למקום. מה גם שאפילו הניתוח הקטן והפשוט הזה לכאורה יכול גם להסתבך. בואו נשאיר את האופציה הזאת למצבים בהם אין ברירה והם יחסית נדירים.

  4. ניתוח לא מונע בהכרח התקפים! היות ואבני המרה נוצרות בכבד (וגדלות בכיס מרה) אבנים יודעות להיפלט אל הצנרת ולהיתקע שם גם כשאין כיס מרה. אם לא מנקים את הכבד ואת הכיס, אז בין אם אתם עוברים ניתוח ובין אם לא, אף אחד לא מבטיח לכם שקט. השקט היחידי הוא בלקיחת אחריות.

  5. תהליך אחראי של בריאות לא מחפש את הדרך הקלה אלא את הדרך שמשאירה אותנו בריאים לטווח ארוך. השקענו הרבה בלהפוך את התהליך לנעים ואת השינוי למזמין. כל מה שצריך זה לבחור לקחת אחריות על הבריאות. ללמוד מהשיעור שנקרא אבני מרה איך אפשר אחרת, איך אפשר ליהנות מהחיים מבלי לאבד את הכיס או לסבול השכם והערב.

מוזמנים לדבר אתנו, אנחנו זמינים. מוזמנים גם להוריד את הספרון מתנה שלנו, להתחיל ללמוד ממנו איך לצאת בשלום מאבני מרה (מבחינת הממסד הרפואי) ולרכוש את הספרון השני שלנו איך למנוע את הסבל מאבני מרה וכמובן להצטרף לקהילה התומכת שלנו.

2,269 צפיותתגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page