top of page

תרגיל עיגון נשימה - מעולם ה"ניי קונג"




ניי קונג - אלכימיה סינית, זו תורה שכל יעדה התפתחות אישית. במושגים סיניים כמובן אבל רלוונטי לכל אדם שמחפש דרך לצמיחה אנרגטית, רוחנית ובריאותית.

תרגיל עיגון הנשימה הינו כלי מתוך העולם הזה שמהווה נקודת קפיצה חשובה: חיבור הריאות והכליות.


למה בעצם אנחנו רוצים לחבר את הריאות והכליות?


ובכן, בחשיבה הרפואית הסינית תהליך הנשימה מתבצע כשיתוף פעולה בין הריאות לכליות. הריאות אחראיות על הנשיפה, הכליות - על השאיפה... עיגון הנשימה וחיבור הריאות לכליות זהו תהליך שבעצם מעלה מאוד את יעילות הטענת המצברים שלנו (הכליות בחשיבה סינית) על ידי תהליך הנשימה.


במילים אחרות - עיגון הנשימה מאפשר לתהליך הנשימה הרגיל להיות מקור להטענה אנרגטית מאוד משופרת. שדרוג זה מאפשר את תהליכי ההתמרה שמגיעים בהמשך התרגול.


ובשפה פשוטה יותר?


תרגיל זה נותן לנו כוח משמעותי בעזרת השקעה מינימלית.


תאור קצר (את הגרסה המלאה תמצאו בסרטון הנלווה):


הרעיון בתרגיל הוא לעקוב אחרי מערכת הנשימה (האנרגטית) צעד צעד מהנחיריים ומטה. לא מדובר בתרגיל להפעלת מערכת הנשימה אלא תרגיל בקשיבות ומודעות עירה. אנחנו נמצאים עם המערכת בהתבוננות והתוצאה היא שינוי משמעותי בהתנהגותה למרות שלא השקענו בכך כל מאמץ.


בדרך, עצם ההתבוננות על חלקי המערכת השונים גורמת לנו לערות ומודעות מוגברת למצבם. אם יש אי שקט או מצוקה חלק כזה או אחר - זה יעלה למודעות ויאפשר לנו להתבונן בסבלנות תוך שהמציאות משתנה לנגד עינינו מעצם נוכחותנו! במילים אחרות, מדובר בכלי ריפוי מרתק שעל הדרך משיג לנו הטענה משמעותית של הכליות.


וכל זה במחיר של מה?


תרגול סבלני.


חשוב מאוד להבין את זה - זה לא טריק אינרסטנט. זה כלי עמוק להתפתחות אישית.


נשמע מעניין? רוצים ללמוד עוד?


כנסו לעמוד של סדנת ה"ניי קונג" כאן והרשמו ובתמורה - תקבלו את המפגש הראשון של הסדנה מתנה.


למה אתם מחכים?


191 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page