• חן פרופסורסקי

רעיונות פורקנים לסביבת עבודה במרחב עבודה פתוח (open space)



באחת השיחות לאחרונה עם מטופלת בנושא של ניהול מתחים בשיטת 50 הפורקנים עלתה שאלה מאתגרת שהדליקה אותי – איזה רעיונות יש לי לפורקנים שיתאימו לסביבת עבודה במרחב פתוח (הקרויה באנגלית ובד"כ גם בעברית open space). זוהי סביבת עבודה מאוד רווחת בימינו בהרבה מאוד תעשיות ומטבע הדברים רעיונות לפורקן במרחב שכזה חשובים מאוד למי שנמצא שם לעתים 10 או 12 שעות ברצף למעט הפסקות אוכל וכדו'.

אז נתחיל קודם כל מעצם הרעיון של עבודה של המון שעות ברצף. יש כלל ידוע והוא שהריכוז יורד כלל שמשך העבודה מתארך ברצף. נקודה זו מעלה צורך אמיתי של העובד ושל המעביד לדאוג לשבירת הרצף בכדי למנוע ירידה משמעותית בתפוקה. חלונות זמן שכאלה, שעדיף שייערכו מחוץ לקובייה האישית של העובד (עדיף במרחב ייעודי של בילוי / בידור אם קיים) עשויים להיות מאוד פשוטים לניהול פורקנים. בין אם מדובר בחדר הכושר של המפעל / החברה או אזור ירוק בבניין או בקרבתו, בכל מקרה יש המון פורקנים שיכולים להתאים כאן שיהיו פחות מתאימים בתוך המרחב הפתוח. פעילות גופנית נמרצת למשל פחות מתאימה למרחב קובייתי צר... אפשר אמנם לעשות ספורט בכיסא (חפשו ביו טיוב, יש המון רעיונות מוצלחים) אך הליכה או ריצה על הליכון פחות רלוונטי, קפיצה על דלגית או סשן של יוגה כנ"ל. בעצם פתרון זה של חלונות זמן מאפשר כמעט כל רעיון פורקני שמתאים לבית ולסביבה הקרובה בהתאם כמובן לאורך זמן החלון ולאפשרויות של המרחב הזמין.

האופציות הבאות מתאימות בין לבין ודווקא מחושבות להתאים למרחב הפתוח של העבודה:

  1. הקשבה למוסיקה עם אוזניות (כחלון הפוגה או תוך כדי עבודה היכן שרלוונטי)

  2. הקשבה לספרי אודיו (כנ"ל)

  3. קריאת ספר (שוב בחלון הפוגה)

  4. עיסוי עצמי ללא שמן וכמובן באזורים לא אינטימיים

  5. מתיחות על כיסא

  6. שימוש בכדור להורדת מתחים (stress ball)

  7. ישיבה על כדור physioball כתחליף לכסא

  8. תרגילי נשימה שקטים

  9. משחקי מחשב לבד או עם עובדים אחרים (בהסכמת המערכת, בחלונות זמן)

  10. צפייה בסרטוני יו טיוב מצחיקים / TED / סטנד אפ וכו' (בחלונות הפוגה)

  11. טיפולי מגע מקצועיים מאורגנים על ידי המערכת

  12. קימה בתדירות מוגברת לשתייה בכדי לא להתאבן

  13. עלייה במדרגות כשיש במקום במעליות / דרגנועים

  14. ארגון משחקי חברה לקבוצות עובדים לחלונות הפוגה

  15. הליכה ברגל אל העבודה וממנה, או לחנות/לרדת מהאוטובוס קצת יותר רחוק.

יש לכם עוד רעיונות שלא כתבתי כאן? יופי, מוזמנים לשתף אותי ואת שאר הקוראים על ידי כתיבת תגובה ופירוט הרעיונות למטה.

בריאות ושלווה

#ביתהמרפאשלחןושני #חןפרופסורסקי #פורקנים #מתח #ניהולמתחים #בעבודה #ללמודשלווהבשעה

© 2013 by Chen Profesorsky.
Proudly created with 
Wix.com

0
  • image003.gif
  • b-facebook
  • Pinterest Black Round
  • LinkedIn Black Round
  • Twitter Round