top of page

תרפיה בצלילים - בהשראת הכרבול של החורף


כתבתי כעת מאמר בבלוג שלי באנגלית בנושא של הקשבה פנימה מול הקשבה החוצה. התמונה הראשונה שעלתה לי בראש הייתה זו שלמעלה. צילום של אחת מהקערות הטיבטיות שברשותנו. חשיבה על הקערות מעוררת בי חשק עז לגשת ולנגן בהן, להפעיל אותן למען בריאותו של אחר.

נתקלתי בכלי הטיבטי המופלא הזה לפני שנים רבות. אני לא ממש זוכר מי הציג אותן בפני. אני כן זוכר שמהרגע הראשון נדלקתי וידעתי איך ומה לעשות איתן. שנים אחר כך הבנתי שיש בנשמתי זכרון עתיק טיבטי. זכרון שמסביר מדוע אני יודע להפעילן לבריאות באופן שהפתיע את אורני זאקס (בחורה מופלאה ומרפאה מנוסה ברפואה טיבטית). יצא לנו לנגן יחדיו עוד בלוטן כשהיא התארחה שם לפני שנים רבות.

הקערות הטיבטיות עשויות מסגסוגת של שבע מתכות יקרות והן רקועות ידנית. אחת אחת. התוצאה היא מאוד ייחודית וכל קערה נשמעת אחרת מאחיותיה. חלקן נשמעות מדהים וחלקן פחות. זו הסיבה שכשהחלטנו לרכוש כמה, נגשנו לאירית, חנות הקריסטלים ושאר מוצרי הניו אייג' ברעננה, עם הרבה זמן פנוי... שני עמדה ואני מולה ניגנתי בקערה אחר קערה מן הארגזים המלאים שהיו בחנות. כל קערה חשתי, וכל קערה שהרגישה איכותית בחנתי מול שני והיא זיהתה היכן בגוף זה הידהד. כך אספנו לנו את הקערות הראשונות כשהן מכוונות לשבע הצ'קרות של שני :).

יצאנו מאירית גם עם קערת קווארץ, אבל זה כבר לסיפור אחר.

ביתניים הספקנו לרכוש עוד כמה וכמה קערות נוספות באתרים מגוונים ועליהם נוספו פעמוני ting sha, פעמונים טקסיים טיבטיים וגונג.

למה זה טוב, אתם שואלים?

ובכן, כשקערה טיבטית מנגנת, היא מהדהדת. ההדיהוד שלה מרטיט את הסביבה ומעודד הרמוניה היכן שהיא חסרה. כשמניחים קערה מנגנת ליד או על הגוף יש לה השפעה מהרמנת (מעודדת הרמוניה). שימוש מושכל בקערה אחת או יותר על או סביב מטופל יכול ליצור טיפול מרגש וחווייתי. יש המתארים זאת כקונצרט אישי. יצא לי להעביר סדנאות עם הקערות. אנשים נשכבים במעגל על שטיח רך ועוצמים עיניים ואני מניח קערות, מנגן, מעביר אותן, שוב מנגן, פורש אותן סביב לקבוצה ועליהם... בסוף הסשן התגובה הנפוצה ביותר היא "כמה אנשים היו כאן ועזרו לך?". משך הצליל של קערה טיבטית הוא עצום והתוצאה היא חוויה כאילה חמישה אנשים מנגנים יחד. חווייה משקיטה, מרוממת ומבריאה.

אתם מוזמנים לטיפול כזה בחדר חם, עם חליטה מחממת וצלילים שיחממו לכם את הלב :)

18 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page