• חן פרופסורסקי

חורף.... וקר ! מה עושים בשביל לא לסבול מהקור?



אז סוף סוף הגיע החורף !

אחרי מספר שבועות של רמיזות, ממטרים קלים והבטחות - החורף סוף סוף כאן. כולנו מקווים שיהיה שוב גשום ולא שנת בצורת. באותו זמן כולנו רוצים שהגשם ירד כשאנחנו לא בחוץ ושמזג אוויר יהיה נעים וחמים כל השנה ;)

אז מכיוון שהטבע לא ממש מקשיב לרצונותינו בד"כ כדאי שנלמד לחיות חכם עם מה שיש.

טיפים איך לא לסבול מקור בחורף:

1. לבוש מתאים: פשוט אבל לעתים נשכח. בלילה ללבוש מספיק בשביל לישון רגוע. לא יותר מדי (מזיעים ומתייבשים) ולא פחות מדי (שינה לא רגועה, קמים לשירותים כל שעה...)

2. תבלינים מחממים במזון: הל, קנמון, פלפל שחור (טחון טרי), זנגוויל (ג'ינג'ר) יבש לחימום / טרי לייזוע (אם הצטננתם בטעות), ציפורן (לא יותר מדי - חזק), שום, גלנגל, פלפל חריף (לא להשתולל בכדי לא להזיק למערכת העיכול), חזרת (לא חייבים לחכות לפסח)

3. עיסוי ושאר טיפולי מגע: שחרור השרירים והזרמת דם משפר מאוד את תחושת החום שהדם שלנו מספק עבורנו ומעלה עמידות בפני קור סביבתי. אם השרירים שלכם תפוסים - זה הזמן לתאם טיפול מפנק ומחמם.

4. חימום הבית במידה: בית חם מדי יגרור מחלות עקב המעבר החד בין הבית החם לסביבה הקרה. בית קר מדי זו סיבה למחלות.

5. שימוש מושכל במים: הידרותרפיה קלאסית מאפשרת שליטה על זרימת הדם ותגובות הגוף באופן מופלא בפשטותו. שימוש באמצעים פשוטים מאוד כמו סיום קר למקלחת חמה, אמבט רגלים מתחלף ואם החיוניות שלכם סבירה, לישון עם גרביים קרות. כל אלה יכולים לשפר במהרה את המצב. הנחיות לאמבט רגליים ולגרביים הקרות בהמשך הבלוג.

6. פעילות גופנית: תורמת להזרמת הדם והורדת מתחים. חשוב שיהיו מספיק פעולות מתיחה ולא רק קיצור שרירים במסגרת הפעילות או שהתוצאה תהיה הפוכה.

7. נשימה מספקת (במיוחד נשימת אוג'יי ליוגים שבחבורה) מחממת ומחזקת.

הנחיות לכלים שהוזכרו במבזק:

אמבט רגליים מתחלף

הגיון:

חשיפה למים חמים מרחיבה כלי דם, חשיפה למים קרים מכווצת כלי דם. חשיפה לסירוגין מפעילה מעין משאבה על הדם ולכן משפרת את זרימת הדם.

טכניקה:

להשיג שתי גיגיות שיכולות להכיל את שתי כפות הרגליים שלנו ובעומק מים שעובר את הקרסוליים.

באחת נמלא מים חמים - 30-42 מעלות צלסיוס

בשניה נמלא מים קרים - מי ברז - מי קרח

השיקול כמה חם / קר כדאי לעשות את הגיגיות הוא שיקול מקצועי. אנחנו כמובן נשמח לעזור לכם להתאים את עוצמת הטיפול לצרכיכם באופן אישי. ככלל ככל שהפער גדול יותר בין החם לקר הטיפול יהיה עוצמתי יותר. האתגר הוא להתאים עוצמה למידת החיוניות של המשתמש - עוצמה חזקה מדי תחליש ולא תשיג את המטרה. כדאי להתחיל עדין (קר מי ברז, חם 38 מעלות) ולהעלות מנסיון לנסיון את העוצמה על ידי חימום הדרגתי של החם וקירור הדרגתי של הקר.

משהכנו את הגיגיות (ושמנו ליד קומקום עם מים רותחים לגיבוי) - טובלים בעדינות את הרגליים במים החמים (בטיפול מקצועי המטפל מכניס את רגלי המטופל כשידיו נכנסות למים קודם - ליתר בטחון) ומודדים שלוש דקות.

מוצאים את הרגליים ומנערים קלות את עודפי המים ומעבירים לגיגית עם המים הקרים. רק 30 שניות נדרשות כאן. אם זה כואב, להפסיק את הטיפול ולמתן את קור המים.

על הסבב הזה של חם וקר לסירוגין חוזרים עוד פעמיים.

אם המים החמים מתקררים מדי תוך כדי התהליך מומלץ להוסיף מים רותחים אך לא כשהרגליים בגיגית. לא לשכוח לערבב מעט את המים החמים טרם שמכניסים שוב את הרגליים לחמים.

לאחר שלושת הסבבים, מוציאים את הרגליים מן הגיגית הקרה ומייבשים היטב. מומלץ מיד לגרוב גרביים עבים ויבשים.

ניתן לחזור על הפעולה יום יום עד להשגת השיפור הנדרש או לפי הנחיית מטפל מקצועי.

איסורים:

מחלות כלי דם, סוכרת, ירידה בתחושה של העור, דימומים, סרטן

גרביים רטובות וקרות

הורינו הזהירו אותנו עוד בילדותנו לא להשאר עם גרביים רטובות. הסיבה היא פשוטה. בתנאים לא נכונים רגליים קרות יקררו את כל הגוף. שימוש מושכל בגרביים רטובות (או במקרים יותר מורכבים אף גופיה רטובה) מאפשר דווקא את ההיפך - חימום הגוף.

לשם כך אנו בונים על חיוניותנו למען החימום. אנו רוצים לגייס אותה כדאי שתשפר את המצב. אם אין חיוניות יש צורך לחזק אותה תחילה וטיפול זה לא יתאים.

הגיון:

אם חושפים את הגוף למידה מבוקרת של קור באזור מבודד התגובה של הגוף תהיה לשלוח לשם דם ולחמם אותו. שיפור זה בזרימת הדם יעזור לכל הגוף וישפיע לטווח ארוך על מידת הסבל מקור שלנו.

טכניקה:

להכין זוג גרביים דקות מכותנה וזוג גרביים עבות מצמר

את הדקות טובלים במים קרים (בין מי ברז לבין מי קרח כמידת החיוניות שלנו) וסוחטים. מלבישים על הרגליים לפני השינה ומעליהם את גרבי הצמר היבשות.

מחכים חמש דקות.

אם בתום חמש הדקות כפות הרגליים כבר לא קרות (הן התחממו מעט וחיממו את הגרביים הרטובות) מצוין.

אם הרגליים מרגישות עדיין קרות מאוד וללא תגובה יש להסיר מיד את הגרביים. לנגב היטב את כפות הרגליים ולשתות משהו חם. פירוש תגובה זו - חיוניות לא מספקת לאתגר.

במהלך הלילה יש מי שמרגיש שהרגליים נעות בין קריר לחמים - זה מצוין. אם הרגליים נעשות חמות מדי אפשר להסיר את הגרביים - הן עשו את שלהן להיום.

איסורים:

אנשים עם חיוניות נמוכה ידועה, חום גוף נמוך מהרגיל, אנשים שכעת מקוררים היטב - קרי חשים בקור רב, כפות רגלים עם מצוקה עורית לחה (אקזמה לחה למשל)

הארה:

לשתי הפעולות שהוזכרו יש שימושים רבים מעבר לשיפור זרימת הדם וחימום הגוף.

#ביתהמרפאשלחןושני #בריאות #נטורופתיה #חורף #קור #רפואהטבעית #הידרותרפיה

0 צפיות

© 2013 by Chen Profesorsky.
Proudly created with 
Wix.com

0
  • image003.gif
  • b-facebook
  • Pinterest Black Round
  • LinkedIn Black Round
  • Twitter Round