• שני ריף פרופסורסקי

איך לעבור את הפסח בלי לסבול מאבני מרה?

עודכן ב: 30 יונ 2019


(מוצר איכותי אחד מיני רבים)

הלילה הזה כולו מרור?


הרבה מהתקפי #אבני_מרה מתרחשים במהלך חג הפסח.

הסיבות לכך מגוונות ומובנות. החדשות הטובות הן שלכל אחת מהסיבות הללו יש פתרונות. להלן הסיבות העיקריות וחלק מהפתרונות האפשריים:


א. תזונה:

הבעיה: הנטייה לאכול במהלך החג הרבה יותר מהרגיל, מזון יותר שומני, יותר מזון מהחי, יותר קינוחים, מצות שאם אינן מקמח מלא אזי הן נטולות סיבים – כל אלה מעודדים ייצור של אבנים ומעודדים סחיטה של כיס המרה שעלול לגרום לתזוזה של אבנים קיימות שקודם לכן היו שקטות.

פתרונות: * למרות הפיתוי, לא לאכול יותר מהכמות שהיינו אוכלים בארוחת ערב רגילה. ללעוס היטב, להתענג על כל ביס של מאכלים פחות שגרתיים, אבל להקשיב לגוף ולשאול את הקיבה אחרי כל ביס האם נכון להכניס את הביס הבא. * לוותר על אכילת הביצים הקשות, ולהפחית באכילת המזונות מהחי, ואף להימנע מהם לגמרי אם יש כבר אבנים פעילות. * לאכול הרבה ירקות. הכרפס, בין אם מדובר בסלרי, פטרוזיליה או ירק אחר, יכול לקבל מקום יותר מרכזי בתפריט ולא רק כמשהו סמלי שטובלים במי מלח בשביל המסורת. * לצרוך אך ורק מצות מקמח מלא, ולוותר על המצות הלבנות שגורמות לעצירות. אגב, גם מצות שמורות עשויות מקמח מלא.

למידע מעמיק על תזונה ואבני מרה ולהצטרפות לקהילה שלנו בתחום לחצו כאן


ב. נוזלים:

הבעיה: מזג האוויר רק התחיל להתחמם, הרבה רוחות מזרחיות מייבשות, ועדיין לא התרגלנו לכך שצריך לשתות יותר. גם חוסר שתייה תורם להתגברות אבני מרה.

פתרונות: * לשתות יותר במהלך היום בין הארוחות, לצרוך יותר ירקות ופחות מזונות מייבשים בזמן הארוחה. * שני הסימנים העיקריים לחוסר שתייה הם שתן עכור ושפתיים יבשות. שימו לב לסימנים האלה, והזכירו לעצמכם לשתות. * אם צריך אז להפעיל יישומון עם תזכורת שתייה. לא לשתות תוך כדי הארוחה!

ג. ארבע כוסות:

הבעיה: אלכוהול הינו אחד הגורמים הידועים ביותר בהשפעה השלילית שלהם על הכבד ומכאן גם על כיס המרה.

פתרונות: * לא חייבים, גם לא בליל הסדר, למלא גביע יין שלם ארבע פעמים. אפשר למזוג כוסית קטנה. * אפשר להחליף חלק מהיין במיץ ענבים אורגני. * אפשר ורצוי למצוא דברים אחרים שישמחו אותנו בחיים במקום אלכוהול.

ד. סטרס:

הבעיה: המתח שלקראת החג גורם לנו להתכווץ, ואם יש כבר אבנים אזי הכיווץ יגרום לנו להרגיש אותן.

פתרונות: * לנשום. לעשות יוגה. להרפות. הנחיות לתרגיל נשימה ניתן למצוא כאן. זהו תרגיל שעוזר להוציא יותר פסולת של פחמן דו-חמצני ("החמץ של הנשימה") על מנת לאפשר מקום להכניס יותר אוויר נקי. קצת מזכיר לכם ניקיונות פסח? * לזכור שחג החירות נועד להוציא אותנו לחופשי ולא להחזיר אותנו לשעבוד. זה כולל שיעבוד לאוכל, לניקיונות, למתחים משפחתיים וכו'. * לשמוח. להסתכל רגע החוצה ולראות את פריחת האביב. לצחוק הרבה עם המשפחה והחברים. זה מדבק ועוזר לפרוק מתח. * לקחת מגנזיום שעוזר להרפות שרירים ולהרגיע. זה חשוב למניעת תקיעת אבן בדרכי המרה. אם צריך אז גם קצת וולריאן. * לקבל עיסוי, במיוחד אלה שעבדו קשה בניקיונות, בבישולים ובשאר ההכנות לחג. לתאם עם שני – 04-9890966, גם בחול המועד.

ה. אביב:

הבעיה: לפי הרפואה הסינית, האביב הוא העונה של יסוד העץ הקשור לכבד ולכיס המרה. זו יכולה להיות תקופה של פריחה וצמיחה בהינתן התנאים הנכונים, או תקופה של סבל הקשור ליסוד הזה אם מתעלמים מהצרכים.

הפתרון: להיות מודעים לעובדה שהעונה הזאת מאתגרת, לזרום איתה ולטפח את הכבד. לנצל את העונה בשביל ניקוי עונתי של הכבד והכיס מרה

ו. "הלילה הזה כולנו מסובין"

הבעיה: חוסר תנועה תורם ליצירת אבנים.


יושבים שעות מסובין ליד שולחן הסדר (או בפקקים במסובין ושאר הכבישים הצמתים והמחלפים בדרך לסדר המשפחתי).

לא הרבה יותר טוב מאשר ישיבה מול המחשב במשך שעות עבודה ביומיום. אז איפה היציאה מעבדות?

פתרונות: * לתכנן את הנסיעה לשעות הפחות פקוקות, להעדיף תחבורה ציבורית עד כמה שניתן, לעשות הפסקות בדרך ולחלץ עצמות. * לקראת הנסיעה והסדר עצמו, ואם אפשר גם תוך כדי וכמובן אחרי, להיות בתנועה – יוגה, הליכה, מתיחות, אופניים וכו'. כנ"ל גם בהמשך החג – במקום לנסוע שעות כדי לבלות בחיק הטבע, למצוא מקומות קרובים לבית שאפשר ללכת אליהם ובהם. עונת הרחצה נפתחה – נצלו אותה!


זכרו: החירות האמיתית היא ההכרה בכך שיש לנו אחריות לבחור איך ייראו חיינו, גם בהקשר הבריאותי.


והעיקר - שיהיה חג שמח!

© 2013 by Chen Profesorsky.
Proudly created with 
Wix.com

0
  • image003.gif
  • b-facebook
  • Pinterest Black Round
  • LinkedIn Black Round
  • Twitter Round