top of page

צ'י קונג ביער, בקסם או אפילו בבית



מה זה צ'י קונג ?

צ'י זה השם הסיני לאנרגיית החיים. גונג בסינית מתורגם לעבודה. עבודה עם אנרגית חיים בתנועה, נשימה ולעתים צליל זה התיאור של תרגול ה'צי קונג על רגל אחת. בעצם בד"כ זה מתורגל על שתי רגליים :)

הסינים פיתחו במהלך הדורות הרבה מאוד כלים לרפואה. כולם מכירים את המחטים הסיניות, הרבה כבר הכירו את הצמחים הסיניים, לא מעט שמעו על או אף חוו את הטאי צ'י. הצ'י קונג הוא בעצם אבן הבניין שממנו התפתחו תורות הלחימה והבריאות בתנועה כולל הטאי צ'י ועד היום הצ'י קונג משמש מרכיב חשוב בהכנה לתרגול הטאי צ'י.

למה זה טוב ?

צ'י קונג זה תרגול שעובד מאוד טוב לחיזוק הבריאות. חיזוק האנרגיה של האיברים השונים ולכן תמיכה בתפקודם. יש גם תרגולי צ'י קונג ייעודיים (לחיזוק הנשימה לחולי האסטמה, לחיזוק הכליות למי שרץ הרבה בלילה לשירותים... ואפילו לחולי סרטן יש תרגול מיוחד שהגיע היישר מכפר קטן בסין שזו התמחותו (תודה לסיני הראל :) שהביא תרגול זה היישר משם ).

תרגול יום יומי של צ'י קונג מחזק את הבריאות, מעודד עמידות בפני מחלות ומרומם את הנפש.

בתרגולים שלנו אנו משלבים חימום מקדים חשוב שתורם כבר רבות לבריאות. כמו כן מתווסף תרגול נשימתי מיוחד שמחזק את יכולת הנשימה ומוסיף רבות לתחושת החיוניות שלנו. לקינוח אנו משלבים בתרגולי היער גם מדיטצית זן שמאפשרת מציאה של שקט ושלווה וחיבור להוויה של הכאן ועכשיו- חשוב מאוד למי שמתקשה להתרכז, טרוד בענייני דיומא וזקוק לקצת שקט :)

לא צריך ידע קודם, אפשר לתרגל גם בישיבה חלק גדול מהמרכיבים דנן למי שמתקשה לעמוד לאורך זמן או בכלל.

היכן מתקיימים מפגשי הצ'י קונג ?

אנו נוהגים ליהנות מפינות חמד רבות באזור שבהן ניתן לתרגל בתנאים שונים של צל / שמש / חום או קרירות בהתאם לעונה וליום. בד"כ נפגשים אצלנו ביקנעם ומשם יוצאים.

בימים גשומים / סגריריים מדי, אנו מתתרגלים בקרבת ביתנו או אף בפנים.

לאחרונה נפתחה קבוצת תרגול לצעירים ברוחם של עיריינו במסגרת "קסם של מפגש" במתנס.

לפרטים על המפגשים הקרובים צרו איתנו קשר כאן

18 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page