top of page

איך משפיע השפע על השפעת?

עודכן: 30 ביוני 2019



אז מה עושים נגד השפעת של החורף? רמז: לא זריקת חיסון.


נתחיל בכמה טיפים קטנים לתזכורת:


לנשום. גם כשהאף סתום, הוא בד"כ לא סתום 100% וניתן לנשום – לאט יותר – דרך מה שנשאר פתוח. זה בדרך כלל עוזר לפתוח אותו עוד יותר. לחצו לקרוא עוד על נשימה וחיסון.


לבדוק ויטמין סי ואבץ (ניתן להשיג אצלנו ערכות בדיקה) ולוודא שיש מספיק. לפעמים יש צורך גם בוויטמין A או בתוספים אחרים.


להחזיק מנה או שתיים של "מרשם חורף" סיני שלנו לטיפול מהיר בשפעת כשהיא כבר מופיעה.


לנשום עוד קצת.


לשלב בין מנוחה לבין פעילות גופנית מתונה המונעת תקיעות (סטגנציה). יוגה, המשלבת נשימה, תנועה, הגמשה והרפיה, אידאלית הן כטיפול והן כמניעה. בכל השנים בהן למדתי יוגה בקבוצה, אם הרגשתי לא טוב והחלטתי ללכת לשיעור למרות הפיתוי להישאר מתחת לפוך, תמיד יצאתי מהשיעור בהרגשה טובה בהרבה משנכנסתי אליו. ואני רואה את זה גם בקרב האנשים שאני מלמדת כיום. כאן אפשר לקרוא עוד על יוגה הוליסטית.


לוודא שהטמפרטורה בבית או במקום העבודה נעימה, לא חמה ולא קרה מדי. לשתות (הרבה!) ולאכול (במידה) קרוב ככל האפשר לטמפרטורת הגוף. ויסות חום הגוף זוהי עבודה הדורשת השקעת אנרגיה. כאשר הפער בין הרצוי למצוי גדול מדי, השקעת האנרגיה המוגברת הזאת מחלישה אותנו. זוהי כנראה אחת הסיבות לכך שבתנאי מזג אויר קיצוניים (קיץ או חורף) אנחנו נוטים יותר לחלות, ובמיוחד בעקבות יותר מדי מעברים חדים בין הקצוות.


ועוד לנשום. לוודא שיש מקורות של אויר צח.


להימנע ממוצרי חלב ושאר מזונות מייצרי ליחה.


לנשום קצת יותר ולהתחבר להווה, לחשוב קצת פחות על העבר והעתיד. הסינים אומרים שמחשבות-יתר מחלישות את הטחול השייך לאלמנט האדמה, ובתרגום למערבית: כשהמוח עסוק מדי, מערכת החיסון נחלשת. כשם שהגוף זקוק לאיזון בין עבודה למנוחה, כך גם הראש. עוד על מדיטציה (כולל סרטון) ניתן למצוא בבלוג של חן.


אומרים ששפעת היא מסוג המחלות שעם טיפול היא עוברת תוך שבעה ימים, ובלי טיפול היא עוברת תוך שבוע. ואני אומרת: עם הטיפול הנכון היא עוברת תוך יומיים. ועם טיפול עוד יותר נכון היא לא מגיעה בכלל.


כל מחלה, החל בשפעת וכלה בסרטן, נגרמת כתוצאה מפער בין הרצוי למצוי.


בשפעת הקצרצרה שהיתה לי לאחרונה שמתי לב לכמה דברים, שידעתי כבר זמן רב אך התחדדו לי עוד יותר כעת:


א. אני מרגישה הרבה יותר טוב תוך כדי ואחרי כל פעם שאני מלמדת יוגה – שילוב של תנועה ונשימה, פעילות והרפייה. אני מרגישה טוב גם כשאני מתרגלת את זה לבד, אבל השיפור בהרגשה הרבה יותר מוחשי כשאני לא רק עושה אלא גם מעבירה את זה לאחרים.


ב. כשאני מטפלת במגע, אני עוזרת לא רק למטופלת להרגיש טוב יותר, אלא גם לעצמי. אני מאפשרת לאנרגיית הריפוי שנמצאת באופן אינסופי בעולם לעבור דרכי ו"בדרך אגב" גם בתוכי. זהו עוד ביטוי לכך שהנתינה והקבלה הולכות ביחד. זה בלט במיוחד כשנרפאתי מהשבר ביד, על כך כתבתי בספר שלי, אך זה קורה כל הזמן.


ג. הפער בין הרצוי למצוי אצלי הוא בדרך כלל הפער בין השפע שאני רוצה לקבל (למשל תקציב) לבין השפע שמצוי בקרבי שאני רוצה לחלק ולהשפיע על העולם (למשל זמן, ידע, ידיים מרפאות, רוגע, רעיונות יצירתיים). כאשר השפע הזה תקוע בין הפנים לחוץ, הדבר בא לידי ביטוי בצורה מוחשית ביותר בדמות שפעת. מחלת השפע שלא זורם. ושום חיסון לא יועיל נגד זה.


אצל אנשים אחרים הפער יכול להיות בין הכישרונות שלהם לבין מקום העבודה שאינו מנצל כישרונות אלו. או בין דברים שרוצים לבצע לבין בריאות שאינה מאפשרת זאת, או מחסומים רגשיים ומנטליים אחרים.


כשקלטתי את זה, שיניתי תדר ומיד התחלתי להרגיש יותר טוב.


אז איך אתם יכולים לעזור לי לעזור לכם לגשר על הפערים בין הרצוי למצוי בחייכם ובכך למנוע או לרפא שפעת, כאבי ראש, דלקות, בעיות עיכול, כאבי שרירים, אבני מרה או כל מחלה אחרת – ובדרך אגב גם לעזור לי להמשיך ולגשר על הפער בין הרצוי למצוי בחיים שלי?


פשוט מאוד: מרימים טלפון 04-9890966, שולחים מייל ל- chen@naturopath.co.il או וואטסאפ ל 052-2358831 וקובעים פגישה! ואם לא מרגישים מספיק טוב בשביל לצאת מהבית, יש גם אפשרות לפגישה טלפונית או (בתוספת תשלום) לביקור-בית.


בנוסף, ניתן לרכוש את הספר שלי "בריאה – מסע הוליסטי סביב מעגל השנה העברי" בגרסתו הדיגיטלית או המודפסת . בספר ישנו שפע של רעיונות לשמירה על הבריאות במלוא מובן המילה.


באיחולי חורף בריא ונעים, ולכבוד שנת-המס החדשה: שהשפע יזרום בכל הכיוונים!



עדכון מאביב 2019:


בסיומו של אחד החורפים הגשומים והארוכים ביותר, אני יכולה להעיד על עצמי שזה היה החורף הבריא ביותר שאני זוכרת בחיי.

אחת הסיבות העיקריות לכך (מעבר לכמה שינויי תזונה כגון התעקשות על סלט טרי כל יום) היא אכן העובדה שלאחר שנים רבות של תקיעות אכן השפע התחיל לזרום בחיינו יותר מאי-פעם בזכות תהליכים שונים שעברנו, ולשפעת פשוט לא היה מקום.


28 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page