top of page

יוגה הוליסטית

עודכן: 30 ביוני 2019



לאחר שנים רבות בהן תרגלנו יוגה במסגרות שונות ביחד ולחוד, ושלחנו כמעט את כל מטופלינו לחפש לעצמם מורה ליוגה – ועבור חלקם דבר זה היווה את ההמלצה הכי חשובה שיכולנו לתת, החלטתי להוסיף את הוראת היוגה לתוך ארגז הכלים הטיפולי שלי.


בקיץ האחרון, לאחר כמעט 3 שנים של קורס אינטנסיבי (בהנחייתה של אסתי אור-ים) + סטאז', קיבלתי את ההסמכה כמורה ליוגה, והתחלתי להשתמש בה בקליניקה. אני עובדת באופן פרטני או זוגי, כאשר התרגול מותאם אישית לצורכי המטופלים.


מספר דוגמאות:


כאשר מגיע אלי מטופל עם כאבי בטן ואבחנה של אבני מרה (כי אנחנו כבר 20 שנה עוזרים לאנשים להוציא אותן) וברור לי שהכאבים שלו נובעים מלחץ באזור הבטן/בית החזה, אני קודם כל אלמד אותו לנשום כמו שצריך, עוד לפני שאדבר אתו על תפריט. הנשימה גם תקל על הכאבים וגם תקרב אותו למצב שיוכל לעבור את הניקוי בצורה מיטבית, עוד לפני שמדברים על צמחים או ויטמינים לחיזוק.


כאשר מגיעה אלי מטופלת עם פיברומיאלגיה וכאבים בכל הגוף, במקביל לעיסוי שתקבל ממני או לדיקור שתקבל מחן, אני אלמד אותה לעמוד נכון כך שתוכל גם לבשל לעצמה אוכל בריא בלי שיכאב לה הגב אחרי חמש דקות במטבח.


כאשר מגיעה אלי מטופלת עם חולשה, אני אתרגל אתה את תרגילי הנשימה המתאימים לה ואת הברכה לשמש בקצב הנכון בשבילה.


כאשר מגיע אדם עם כאבים בכתף המתקשה להרים את הידיים, אני אכוון את התרגול לפי היכולת שלו. אעודד אותו בהדרגה לרכך את גבולות היכולת שלו ובכך להרחיב אותם, במקום לנסות לפרוץ אותם כפי שהרבה אנשים עושים ובכך גורמים לעצמם נזק. במקביל אני אעבוד אתו גם במישור המנטלי על הטראומה שחווה לפני שנים רבות שיצרה את הקיבוע בכתף.


אשה החוששת להתכופף בגלל בקע סרעפתי, אעבוד אתה גם על הפחד, גם על חיזוק שריר הסרעפת, וגם על תרגילים שבעזרתם ניתן להגיע לאותם מקומות בדרכים אחרות.


עם אנשים המתקשים לשבת או לשכב על הקרקע, אעבוד בעמידה או בישיבה על כסא, ותרגילים מסוימים אף אלמד בשכיבה על מיטת הטיפולים.


אני עובדת לפי הכלל הראשון של פטנג'לי, שניסח את עקרונות היוגה: אי-אלימות, אי-פגיעה. קודם-כל כלפי עצמנו.


את השיעורים אני מעבירה בבית המרפא של חן ושני - בקליניקה, בחצר, בחיק הטבע, וישנה גם אפשרות לעבודה פרטנית או בקבוצות קטנות בבתים פרטיים או בכל מקום שנבחר.



ברכה לשמש בנחל גחר

119 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page