top of page

אז למה אנחנו כמעט ולא אוכלים מוצרי חלב?

עודכן: 18 באפר׳ 2019



Milk photo by Carl Revell

אז עכשיו שחג השבועות מאחורינו אנחנו מרגישים בנוח לדבר בכנות על חלב ומוצריו... החלטנו לחכות בכדי לא לקלקל את החג (אך לא מבטיחים שזה לא ישפיע על שנה הבאה –

מותר לעצור את הקריאה כאן ;) ).

מכירים את הפרסומות הרבות על "שלוש מנות ביום"? פרסומות אלה ורבות אחרות במהלך השנים עלו לאוויר מטעם משרד הבריאות ובמימון מועצת החלב. (הון שלטון אמרנו?). המסר הוא – חלב חיוני לעצמות בריאות, לבריאות הילד, לעצמותיו החזקות ושיניו הבריאות וכו' וכו'...

אז זהו שלא.

למיטב זכרוני האזכורים היחידים של חלב ומוצריו בתנ"ך של הרפואה הפנימית (Harrisson's) הם שליליים. הסיבה העיקרית שאנחנו שומעים על החלב וערכו הבריאותי הרב היא שיש מי שישלם על הפרסומות. עצוב לי שדיאטניות רבות עוד לא קלטו מי מכשכש בכלב.

מבחינה ביולוגית אין עוררין. מוצרי חלב, כמזון מן החי, מעודדים עלייה בחומציות הרקמות ולכן זליגה של סידן ושאר מינרלים יוצרי בסיס לטובת סתירת החומציות הנ"ל. מוצרי חלב עשירים בסידן תלת זרחני (3 מולקולות זרחן על כל מולקולה של סידן) שגורם לאיבוד מוגבר של סידן בשתן... בסין היכן שרק לאחרונה נכנס החלב (בזכות מכירת תנובה... בין השאר) המציאות הבריאותית מפתיעה מאוד – יש מספר נמוך ביותר של שברים על רקע אוסטיאופורותי. הרבה יותר נמוך ממדינות המערב צורכות החלב.

במילים אחרות – חלב לא בונה עצמות. אם כבר אז יש הוכחות רבות לכך שהוא גורם מזיק לעצמות.

חלב (ביחד עם סוכר לבן, דגנים לבנים ופירות הדר – ועוד) הוא אחד המזונות הכי מוצלחים ביצור ליחה... קשה לספור כמה מחלות מתקשרות עם הצטברות של ליחה. בתור דוגמא: ליחה היא הבסיס לייצירת אבני מרה לפי החשיבה הסינית. חשוב להזכיר שהרבה מהמחלות בגיל הרך מתקשרות עם ליחה.

יש עוד מספר זוויות פחות מוכרות שנזכיר כאן באופן קצר וענייני:

  • נמצאו קשרים מובהקים חלק מוכחים מחקרית ואחרים פחות בין מוצרי חלב לסרטן מסוגים שונים

  • נמצא קשר בין מוצרי חלב למחלות לב כלי דם...

על זה אפשר עוד להוסיף שהגרסה הלא אורגנית של החלב מכילה לא פעם שאריות של תרופות כמו אנטיביוטיקה / הורמוני גדילה וכו' (תלוי באזור ובמדינה).

למי שחשוב מקורות – מוזמן לשלוח אלינו מייל תגובה ולבקש ונשלח לו מצגת בנושא עם שפע של מקורות.

ומי שבכל זאת כבר טרף שפע של חלב ומוצריו וחש שכולו רווי ליחה – מוזמן לבוא ונייבש את הביצה בשמחה.

אחרי החג שמח

36 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page