top of page

מה בין דיאטה, הריון ואבני מרה ?

עודכן: 1 ביולי 2019


אם אתם סובלים כעת מאבני מרה או סבלתם מהן בעבר (או אתם מכירים מישהו...) מאמר זה חשוב מאוד עבורכם !


במהלך השנים מאז שהתחלנו לסייע בסילוק אבני מרה ללא ניתוח יצא לנו ללוות לא מעט מטופלים שחזרו סובלים אחרי מספר שנים. שתי הסיבות הרווחות היו: דיאטה משמעותית והריון. מטבע הדברים התגייסנו לעזור למטופלים אלה ועם השנים מצאנו כיצד להפחית את הסבירות שהאבנים יציקו רק בגלל שאתם יורדים כמה קילו או בגלל שאתן בהריון. מצאנו לנכון לשתף אתכם בהגיגים אלה בנושא בכדי לוודא כי יותר ויותר מכם יודעים להעזר בנו אם יש לכם רצון לרזות או לקראת הריון בשביל לוודא שאנחנו בתמונה ולהפחית סבירות לסבל מיותר.


ראשית, מה באמת הקשר בין דיאטה, הריון ואבני מרה?


במהלך איבוד משקל הגוף מפרק שומן עודף ומפנה אותו מן הגוף. הוא עושה זאת דרך הכבד (שהוא בית החרושת הראשי בגוף לטיפול בשומנים) אשר מפנה את השומנים העודפים אל כיס המרה ומשם למעיים בדרך החוצה. עליה בכמות השומנים בכיס המרה ובכבד ביחס לכמות הממיסים באותם מקומות מעלה סבירות לשקיעה של שומן ולהיווצרות או הגדלה של אבני מרה.


במהלך הריון - במיוחד לקראת סופו ובעת הנקה אחרי, הגוף מנתב משאבים לטובת חלב אם. אחד מהמרכיבים הראשיים הינה חומצת אמינו טאורין. חומצת אמינו זו גם חיונית לייצור של אחת מחומצות המרה הראשיות (חומצה טאורוכולית) שלה תפקיד מרכזי בשמירה על מיצי המרה מסיסים ומניעת היווצרות אבני מרה.

בנוסף, ככל שההריון מתקדם, הלחץ המכני של הבטן על אזור כיס המרה עלול לגרום לכך שאבנים שעד כה היו שקטות פתאום מתעוררות ויוצרות התקפים. נשים בהריון מתקדם לעתים נוטות לרדת ברמת הפעילות הגופנית שלהן, וגם זו יכולה להיות סיבה טובה להיווצרות או החמרה של אבנים. מצאנו שהדרכה ליציבה נכונה יכולה לעשות הבדל משמעותי ברמת המצוקה המיידית.


בשני המקרים יש הרבה מה לעשות להפחית סבירות של היווצרות אבני מרה או החמרת המצב אצל מי שכבר גידל כאלה. מה בדיוק אתם צריכים מכל זה דורש בירור מסודר אך אספנו כאן מספר נקודות לדוגמא:


1. שתייה מספקת - מאוד חשוב למסיסות מרה (עד שהשתן צלול)

2. טאורין במהלך הריון והנקה

3. ירידה מבוקרת במשקל

4. צריכת גרגרי לציטין (משמשים ממוססים בתפקוד הכבדי)

5. אכילת שמנים איכותיים

6. טיפולי מגע והדרכה לפעילות גופנית ויציבה נכונה בהתאם לצרכים

אם אתם בדיאטה כבר / מתכננים דיאטה או בהריון / בדרך להריון / מיניקות - זה הזמן לשבת ולתכנן רפואה מונעת !


אביב קל


231 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page