top of page

עשרה טיפים טבעיים לסובלים מאבנים בכליות

עודכן: 13 באוק׳ 2021

מגדל אבנים יפות
לא בדיוק אבנים מהכליות

"....יש לך אבנים בכליות, קדימה, נתאם לך תור לריסוק אבנים...." זה פחות או יותר ממצה את הפרוצדורה הרפואית סביב אבנים בכליות. במקרי קיצון מנתחים.


מה יש לרפואה הטבעית להציע? שפע של אפשרויות. מותאמות לסיבה !


אז עשרה טיפים טבעיים:


1. הסיבה החשובה ביותר להיווצרות אבנים בכליות הינה שתייה לא מספקת. חשוב להדגיש – שתיית מים לא מספקת. קפה / תה שחור או ירוק / קקאו / מהטא – כולם משתנים אך בעצם מפחיתים את כמות הנוזלים בגוף ולכן נחשבים למינוס כוס מים. לגבי השאלה כמה זה מספיק ולטיפים בנושא תמצאו תשובות המאמר שלנו "מתקשים לשתות?"


2. בדקו איזה סוג אבנים אתם מגדלים... יש אבני אוקסלאט ויש אבני אוראט (מבוססים על חומצה אוקסלית וחומצה אורית בהתאמה). הסיבה לחשיבות הבירור היא שהטיפול לעתים הפוך בין הסוגים. בשביל לבדוק מבקשים מהאורולוג בדיקת איסוף שתן לאוראטים ואוקסלאטים.


3. לאבני אוקסלאט: כדאי לבדוק אם אתם מקבלים מספיק מגנזיום ואם לא אז להגביר. למגנזיום תכונה שהוא לוקח משקעי סידן (כמו באבני סידן אוקסלאט) ומעביר אותם לשימוש יעיל ובריא יותר.


4. לאבני אוקסלאט: סביבה חומצית בשתן מעודדת מסיסות של אבנים אלה. זה אומר שלמשל ויטמין סי חומצי עשוי לעזור למוסס אבנים אלה.


5. לא.... ויטמין סי לא מייצר אבני כלייה. שנים אנחנו מחפשים את הנחמד שהתחיל עם השמועה הזאת בכדי להבין על סמך מה... ההנחה שלנו היא שבבדיקות מסויימות, נוכחות של ויטמין סי גרמה לשינוי מסויים בהרכב של השתן שהעלה את האפשרות שהוא גורם בעייתי. רק שהגוף שלנו לא מעבדה (אין לנו סרקזת שעושה חלק מהשינוי המדובר) ולכן זה לא יקרה בגוף. כן חשוב להתאים את סוג הויטמין סי לסוג האבנים!


6. לאבני אוקסלאט: כדאי לצרוך פחות חומצה אוקסלית. זוהי חומצה המצוייה בשפע (למשל) בתרד, עגבניות, ריבס, קפה, שוקולד קוקה קולה ועוד.


7. לאבני אוראט (חומצת שתן): כדאי להפחית מזונות עשירים בפורינים כמו דגים (בעיקר סרדינים, הרינג, מקרל ואנשובי), אספרגוס, בשרים (במיוחד איברים פנימיים), אלכוהול, פטריות ושמרים.


8. לאבני אוראט: להמנע מויטמין סי חומצי ולהעדיף לא חומצי היות ואבני אוראט מסיסות בסביבה בסיסית דווקא.


9. אם אבן כבר השתחררה לצנרת והיא בדרך החוצה יש צמחים רבים שיכולים להקל על יציאתה. מומלץ להיוועץ בנו במקרה כזה ולא לאלתר לבד מהרשת, בכדי שההתאמה תהיה טובה.


10. אבני מרה ואבני כלייה אינן אותו דבר. יש המון הבדלים. יש מכנה משותף חשוב: חוסר שתייה, שיכול לעודד גם אבני מרה וגם אבני כלייה. שתו מים ! ומספיק.


רוצים עזרה? דברו איתנו!


רפואה שלמה


421 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page