top of page

טיפול טבעי באבני מרה

עודכן: 21 ביולי 2023


#אבני_מרה הינן תופעה מאוד מאוד נפוצה. יש המון אנשים שמגדלים אבנים כאלה בעולם ובכל הגילאים (טיפלנו כבר בני 3 חודשים ובני 86). חלק גדול מיוצרי האבנים בכיס מרה ובכבד כלל לא יודעים מהן. שאר המגדלים יודעים ואף סובלים ולעתים סובלים מאוד.


במאמר הזה מטרתי להכיר לכם את המענה הטבעי לחלקיו ושלביו כדי שתוכלו (אם גילו לכם אבני מרה) להפעיל שיקול דעת ולבחור באופן מושכל בין הטיפול הקונוונציונלי לטבעי או לשלב ביניהם, אם תבחרו, באופן החכם ביותר. במאמר נפרד נטפל בנקודות הממשק האפשריות בין הטיפול הטבעי שלנו לטיפול הממסדי.


בשלב ראשון, כדאי לוודא שאתם יודעים שאכן אתם סובלים מאבנים בכיס מרה. למה בכלל אני מעלה תהיה שכזאת? הרי כנראה שאיבחנו לכם כבר שזה המצב אחרת לא הייתם מחפשים מענה לבעיה הזאת...


  1. לעתים האיבחון שגוי... קורה.

  2. עברתם ניתוח להסרת הכיס מרה? עדיין חשוב לעבור ניקוי איתנו - למען הכבד שלכם. זיכרו שעל כל אבן בכיס המרה יש כ 1000 אבנים קטנות בכבד. כמות לא מבוטלת של פסולת שכזאת משפיעה לרעה על תפקוד האיבר החשוב הזה. חשוב לדעת גם שניתן עדיין לסבול מהתקפי מרה על רוב סיבוכיהם עקב פליטת אבנים קטנות מהכבד לצנרת גם כשכבר אין כיס מרה !

  3. כאבים בבטן יכולים מאוד לתעתע כל מאבחן ולכן לעתים מוצאים אבני מרה אצל מי שסובל מכאבי בטן אך הסיבה לכאב בטן יכולה להיות אחרת (אולכוס, כיווץ שרירים עמוק, דלקת במעיים, מטען רגשי חורג ועוד תופעות רבות ושונות). הניסיון שלנו מלמד שאחוז לא מבוטל ממי שאובחן עם אבני מרה וסובל כאבים, הכאבים שלו אינם מכיס המרה כלל. משמעות הדבר שכדאי לטפל באני מרה בכל מקרה אך זה לא יפתור את הכאבים ולכן מן הראוי להציע מענה למקור הכאבים קודם או לפחות במקביל.

  4. חלק מהתופעות המכאיבות בבטן עלולות להוות גורם בעייתי לטיפול טבעי או קונוונציונלי באבני מרה. אם יש בקע טבורי (קרע ברקמת הטן הפנימית שמאפשר לאברי הבטן - בעיקר המעיים, לזלוג אל פני השטח ולבלוט החוצה) או דלקות מעיים קשות, זה לא בטוח הזמן לניתוח / ניקוי טבעי. בירור שלם של כל מה שכעת גורם לסבל אצל המטופל עשוי לאפשר תהליך טיפול אחראי ונכון. הקושי הקיים הוא שהמערכת הקונוונציולית מכוונת מטלות עם רשימות מקובעות. קודם עושים ככה ואז אחרת ורק לפי הסדר המקובל. אם מוצאים אבני מרה קודם כל רצים לניתוח ואז אם זה לא פותר את המצוקה ממשיכים לשלב הבא... חשוב לעודד שינוי תפיסתי לאיבחון מקיף לפני שרצים לטפל (כל עוד המצב לא מוגדר כ"חירום").

השלב הבא הוא לבחון את מידת המוכנות לניקוי אבני המרה באופן טבעי. בתפיסה שלנו, יש חשיבות על להכנה שלכם כך שהתהליך יעבור בשלום ועם אפס סיבוכים. לשם כך אנחנו בוחנים מספר משתנים לוודא שאתם אכן יכול לעבור את התהליך שלנו של הוצאת אבני מרה ללא ניתוח בצורה בטוחה:


  1. רמת חיוניות - כמה כוח יש למטופל. במיוחד חשוב לנו לדעת כמה כוח יש למערכת העיכול. הסינים סיפקו לנו כלים מעולים לענות על השאלה: דופק ובחינת לשון בשיטה הסינית. אם יש מספיק כוח אז ניתן לגשת באופן מהיר לניקוי ואם לא חיזוק המטופל חשוב מאוד.

  2. רמות המרכיבים החיוניים ברקמות - ישנם מרכיבים רבים בגוף שמשחקים תפקיד משמעותי בבריאותנו וחיוניים במיוחד במהלך הוצאת אבני מרה באופן טבעי. למשל: ויטמין סי שחשוב להתמודדות טובה יותר עם זיהומים / גירויים ועשוי להפחית דלקתיות וסיבוכים דומים. מגנזיום שחשוב מאוד להרפיית שרירים ובמקרה של הניקוי עוזר להרפות את הצנרת (בין השאר) ולהפחית סבירות לתקיעת אבנים במהלך הטיפול.

  3. הרגלי אכילה מותאמים עד לניקוי - תפריט ייחודי מותאם למצב המטופל שנועד להפחית סבירות להתקף עד ליום הניקוי (יכול לקחת מספר ימים ויכול לקחת מספר חודשים תלוי במצב סעיפים 1+2)

  4. הרגלי חיים מותאמים לפי צורך לחיזק והכנה - להרבה אנשים כיום יש הרגלים מאוד לא תומכי בריאות בחיים; נשימה שיטחית, שינה מעטה מדי בלילה, מחסור בפעילות גופנית וכדו'. הנחייה מודייקת לאורח חיים בונה חיוניות יכולה לקצר את תקופת ההכנה מאוד.

כשמצב המטופל משביע רצון מכל הבחינות שמניתי עוברים לשלב הניקוי. מבלי להכנס לפרטי פרטים אומר רק שהתהליך מבוסס על היגיון מאוד פשוט:


  • לא אוכלים שום שמן במהלך שלושה ימים הכבד וכיס המרה מתמלאים בנוזל מרה.

  • עורכים מספר פעולות של ריכוך האבנים ומניעה אקטיבית של התקעות אבנים.

  • ביממה האחרונה מפסיקים לאכול בצהריים ונכנסים לצום על מים

  • מנקים את מערכת העיכול ומשחררים באופן יזום את השרירים השונים בכדי לאפשר מעבר קל של האבנים מכיס המרה והכבד אל המעיים.

  • למחרת רצוי להוציא את האבנים הגדולות בעיקר שיוצאות דרך מערכת העיכול מהשירותים ולצלם עם אמצעי כמו מטבע לשם קנה מידה


את הניקוי הראשון עוברים בליווי צמוד שלנו.


בשלב הבא נפגשים אחרי שבועיים בכדי לבדוק את המצב ולראות האם מוכנים לסיבוב הבא. בשלב זה גם מתחילים את שלב הרפואה המונעת וטיפול במצבים נלווים.


סוף השלב הזה? כשלא יוצא כלום בניקוי. ואם אתם יקים? אז פעמיים ;)


כשהגענו יחד למסקנה שמיצינו את התהליך (או כי בסיבוב האחרון כבר לא יצא דבר אם כי הוחלט לעצור את המסע לתקופה) אנחנו יושבים עם המטופל ובונים יחד תוכנית לרפואה מונעת. תזונה בריאה יותר, פעילות גופנית, מנוחה וגם שיפור המצב הרגשי והרגלי החשיבה היכן שנדרש בכדי לעודד סביבה פנימית לא יוצרת אבני מרה.


מרגע שמיצינו את התהליך הניקוי והרפואה מונעת - עוברים לשלב התחזוקה. בשלב זה נפגש עם המטופל בין פעם בחודש לפעם בשנה בהתאם לצרכיו ונוודא שהשגרה שהוא בחר יש לה את התוצאות הרצויות. נוודא שהוא לא סוטה מקו הישר שבחר. לעתים נשלב תמיסה ממוססת למרה (מוצר ייחדי שפיתחנו במהלך השנים). ולעתים יידרש לחזור על הניקוי (נדיר).


הצטרפות לקהילה


הקהילה שלנו כוללת דיוור במייל עם מידע חיוני ללקיחת ההחלטות בשלב המקדים, מדריכים מקצועיים כדי לעבור את התהליך בשלום מול הממסד וכדי לשים סוף לסבל מאבני מרה.


בנוסף, תמיכה הדדית חיונית בתחום הבריאות יותר מבכל תחום. למען הסובלים או סבלו מאבני מרה הקמנו קבוצה תומכת בפייסבוק שמטרתה לאפשר שיח תומך, השראה הדדית ותמיכה ישירה שלנו. עם הצטרפות לקבוצה של מי שכבר עבר את התהליך אנחנו מעודדים לשתף את אנשי הקהילה בחווייה האישית. ואת החדשים שמצטרפים לפני הניקוי אנחנו מעודדים לקרוא את שכתבו הבאים לפניהם ולשאול אותם ואותנו כל שאלה לגביו.


למצטרפים מחכות מספר הפתעות. הרשמו כדי לגלות אותן :)


נשמח לראותכם בקהילה !



802 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page