top of page

יציאה מתקיעות



כולנו יודעים איך זה להיות תקועים. להתמכר או פשוט לחזור על אותן טעויות שוב ושוב. לחיות עם הרגל בעייתי ובכל זאת להתמיד בו.

האתגר ברור – איך יוצאים מהתקיעות הזאת?

בין אם הסיבה לכך היתה מחלה, מצב קשה בחיים או פשוט עייפות החומר, התשובה הבסיסית זהה: לבחור את הצעד הנכון ולבצע אותו. זה לבד לא יספיק אך עבודה על משהו שאנחנו מגדירים כבעל ערך יכול לעזור המון. בחרו משהו שיעזור לכם להרגיש מאושרים ושהוא משמעותי בעיניכם.

לרעיון הזה יש להוסיף מספר כלים על מנת שיעבוד:

  1. מדיטציה: המכנה המשותף לכל דוגמאות התקיעות לעיל הוא התדר המעגלי של התמכרות. גם לטעויות חוזרות יש ניחוח כזה. הכלי החזק ביותר ליציאה מתדר ההתמכרות הינו מדיטציה שקטה. הסינים אומרים שטחול חלש הוא המקור לכל התמכרות, וחשיבת-יתר מחלישה את הטחול. מדיטציה היא הכלי החזק ביותר לחיזוק הטחול. השיטה האהובה עלי היא מדיטצית זן. תרגול יומי שלה למשך כמה זמן שיקח כדי להרגיש התמרה כלשהי בהלך הרוח היא חיונית (זה יכול לקחת כמה דקות לרוב האנשים אך לפעמים יכול לקחת יותר לאחרים).

  2. עבודה יצירתית: בין אם בתור העיסוק העיקרי שלכם או בנוסף אליו, יצירתיות יכולה לחולל פלאים בשינוי התדר. אין צורך להתמקד באמנות שצריכה לעמוד בסטנדרטים ייצוגיים כלשהם, אלא רק יצירתיות אישית לשמה.

  3. פעילות גופנית: גם לטובת הכימיקלים שבמוח ופורקן מתחים וגם פשוט לטובת ניקוי הראש – אין כמו ספורט.

  4. פורקן מתחים: אין לי מילים להדגיש יותר את החשיבות שלו

  5. עבודה ממוקדת על העניין עצמו: אם מדובר במערכת יחסים אז היא תזדקק לעבודה עצמית שלך עם עצמך וגם עם בן/בת הזוג. עם מדובר בהתמכרות אז יש לעבוד על גמילה בצורה ממוקדת (כולל על הרגלים נלווים, התמכרויות חברתיות וכו'). ענייני בריאות דורשים טיפול מן הסתם, וטעויות נשנות... דורשות התייחסות אבל לא לחשוב עליהן יותר מדי כדי לא להחליש את הטחול... יש תמצית פרחי באך שעוזרת לאנשים הנוטים לחזור על אותן טעויות.

נקודה נוספת שיש לקחת בחשבון היא הערך של מלווה בתהליך ההתמרה. אדם שיכול להסתכל על העניין יחד אתך ולשקף עבורך. לתת לך כלי עבודה או פשוט לעבור את התהליך הנ"ל יחד אתך, לעשות אתך מדיטציה, לעזור לך להרפא או לדבר עם שני צדי מערכת היחסים.

בהצלחה ביציאה מהתקיעות, מוזמנים לדבר אתנו במידת הצורך :)

55 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page