top of page

דלקת בעיניים הוליסטיות



סתם כי יש לה עיניים אדומות

יש פער מאוד גדול בהתייחסות לדלקת בין העולם הרפואה האלופטית / תרופתית לעולם הרפואה הטבעית. מכיוון שרובנו גדלנו על ברכי הרפואה התרופתית נראה לי חשוב לפתוח את עיניכם לראיית העולם הטבעית בכדי שתדעו לבחור את הגישה שמדברת אליכם לטיפול במצב רווח זה.

הגדרה קונוונציונלית:

"דלקת היא פעולת נגד של מערכת החיסון כנגד פציעות, גירויים מסוימים וכנגד גורמים מזהמים כמו וירוסים, חיידקים או פטריות שפלשו לגוף".

בתפיסה ההוליסטית ההגדרות מעט שונות. הדלקת מוגדרת כתהליך ביוזמת הגוף שנועד לשרת את צרכיו. זה נכון שלעתים דלקת עלולה לצאת מכלל שליטה ולסכן את חיינו אך ברוב המקרים זה לא המצב. החוכמה אם כן בטיפול בדלקת בחשיבה הוליסטית היא לנטר אותה ולוודא שהיא לא מסכנת את חיינו אך בשום אופן לא לדכא אותה ולא לעצור אותה בטרם השלימה את ייעודה.

אם מדובר בדלקת קצרה / חד פעמית ולא אלימה כגון דלקת עיניים קלה הרי שבד"כ נסתפק בהקלה על התסמינים כטיפול. הבעיה מתחילה כשהדלקת קשה ויותר כשהיא חוזרת שוב ושוב או נמשכת זמן רב. במצבים שכאלה אנחנו מתמודדים עם מצב שדורש בירור וטיפול שורשי בכדי לעזור לגוף לסיים את עמלו ולצאת ממעגל הדלקת.

בכדי להבין איך ברפואה הטבעית אנחנו עושים זאת הבאתי מספר פיסות מידע שימושיות בנוגע לדלקת, הפעם מזווית הראיה הנטורופתית:

  1. דלקת ככלל פורחת בסביבה חומצית ברקמות. לא מדובר על חומציות כמו זו שמצוייה בקיבה בעת עיכול חלבונים (זוהי חומצה חזקה ביותר) אלא שינוי במידת החומציות באופן די קל ברמת הרקמות. שינוי שכזה קורה ממספר סיבות ולא אכנס אליהן במאמר זה. די שאזכיר בקצרה כי המאזן הזה מושפע מן המתח בו אנחנו חיים (יותר מתח = יותר נטייה לדלקות) כמו גם מבחירת המזונות שלנו (מזון מן החי מעודד חומציות ברקמות ורוב המזון מהצומח מעודד בסיסיות).

  2. הגוף משתמש בחומרים שונים בכדי לשים גבול לפעילות הדלקת אותה הוא מייצר. בין השאר ניתן להזכיר את ויטמין C, ויטמין A ואת המינרל אבץ. מחסור באחד או יותר מהם יקשה על הגוף להשלים את המשימה ו/או לשקם את הרקמות לאחר שוך הסערה.

  3. בכל תהליכי החיים כולל בתהליכי הדלקת המנוע מאחורי עבודת הגוף הינו אנרגיית החיים שלנו. אם אנחנו חיוניים (כלומר יש לנו מספיק כוח) התהליכים של הגוף עובדים טוב יותר ואם אנחנו שחוקים ועייפים אזי מערכות הגוף עובדות פחות טוב. לפי התפיסה הנטורופתית ההבדל בין מחלה אקוטית (קצרה, חזקה ויעילה) לבין מחלה כרונית (מתמשכת יותר ופחות אפקטיבית ולעתים לא תסתיים בלי עזרה) נעוץ ברמת החיוניות של האדם. מי שלא מספיק חיוני לסיים את הדלקת יישאר איתה עד שיעלה את רמת החיוניות לרמה הנדרשת.

משלושת הנקודות הללו עולות כמה המלצות פשוטות ומאוד נכונות:

  1. הגברת מזון מן הצומח בתפריט (ורצוי אורגני היות ורוב חומרי ההדברה הם חומציים מאוד) והפחתת מזון מן החי. לא תמיד נדרש להיות צמחוני או טבעוני להרפא אך אין ספק שבמצבי דלקת קשים וכרוניים זו אפשרות שמאוד מקצרת את הסבל.

  2. הורדת מתחים משפרת מאוד את יכולת הגוף ומקצרת תהליכי דלקת בהתאם.

  3. מומלץ להעזר לפי צורך בתוספי תזונה טבעיים ובמינון מותאם אישית על ידי בעל מקצוע בתחום (נטורופת / מטפל בתזונה הוליסטית)

  4. מנוחה מספקת חיונית מאוד לבריאותנו ולכן כדאי מאוד להקפיד על שינה מספקת (כ- 8 שעות בלילה ורצוי החל מ 22:00 או לכל המאוחר 23:00) ולא לבדוק את הגבולות שלנו על ידי הוצאת אנרגיה מופרזת ולאורך זמן.

80 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page