top of page

אהבה באספקלריה רוחנית



לב רוחני

מה זאת אהבה?

התפיסה המקובלת היא שמדובר בקסם היחיד בעולם הזה שהוא אמיתי. בניצוץ שנוצר בין אנשים שבוחרים להתקרב זה לזה או שקרובים קרבת דם. הדבק המחבר בין בני זוג / בני משפחה וכו'. מקובל גם לחשוב שמדובר בסוג של מטבע שעובר לסוחר... אומרים "אני מעניק לה אהבה" ובכך בעצם נוצרת אחת מהנחות היסוד הכואבות ביותר בקיום האנושי – בלי אחרים לא יכולה להיות לנו אהבה. אהבה עצמית לא פעם נשפטת כ"נרקסיסיזם" (חולי שמתבטא באהבה עצמית יתרה ועל חשבון אחרים).

כן מבינים כבר כולם שאהבה גדלה ככל שהיא "ניתנת", ושניתן לאהוב הרבה אנשים בחיינו (בד"כ מקובל לומר זאת לגבי בני משפחה רבים ואהוב או אהובה יחידים או ברצף לינארי).

במה אני רוצה לשתף איתכם היום?

בפרספקטיבה רוחנית ומרתקת שמשנה את כללי המשחק. מחווייתי אך גם ממסורות ותיקות כך שזו לא סתם המצאה יצירתית שלי, יש אמת אחרת והיא מאוד משפיעה לטובה על חיי האהבה שלנו. הרי לכם חמש תובנות כפתיחה:

תובנה ראשונה:

הרכב הנשמה הוא אהבה. כלומר, מהותנו הנשמתית כולה אהבה. לומר שחסר לנו אהבה זה כמו שדג יאמר שהוא מרגיש יבש בים...

תובנה שניה:

לא ניתן "להעניק אהבה". אם האהבה היא המהות שלנו וה"הרכב שלנו" זה לא משהו שאנחנו באמת יכולים לתת למישהו אחר.

תובנה שלישית:

כשאנחנו מחוברים למהותנו האוהבת אנחנו יוצר שדה השראתי של אהבה. כל מי שנכנס לשדה חווה אהבה בזכות ההשראה הזאת. כלומר: כשאנחנו מרגישים שאנחנו חולקים אהבה אנחנו בעצם משרים או מושרים באהבה.

תובנה רביעית:

כשאנחנו מרגישים אהובים "ליבנו מתרחב". התחושה המוכרת הזאת בעצם משקפת אמת מרתקת – האיבר נשאר בגודלו המקורי אך חווית הלב מתרחבת ואיתה הצינור הישיר אל האהבה שבנו (קרי אל מהותנו כנשמה). ככל שאנחנו אוהבים יותר, ליבנו פתוח יותר להכיל אותנו לא את האחר אך באותה עת אנחנו מהווים עוצמה גדולה יותר של השראה ופתוחים יותר להשראת אהבה מהאחר.

תובנה חמישית:

היות ומקור האהבה היחידי שיכול להיות בנו הוא שלנו ומקורו בנו כנשמה הרי שאיננו זקוקים לחר בכדי להרגיש את האהבה ועד שלא נבין את זה התלות באחר תשאר. אין זה אומר שאיננו זקוקים לאחר כלל או שעדיף לנו להיות לבד. השראת אהבה הדדית (התאהבות) מגדילה את מידת האהבה שאנו חווים ולכן ביחד זה יותר חזק. חוץ מזה שמי שחווה את האהבה מוצא בד"כ שביחד זה יותר כיף. לחלוק את החיים האלה כשהם מלאים באהבה מעצים את החוויה.

המשך יבוא ....

אשמח לשמוע את דעתכם ורשמיכם על התובנות :)

14 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page