top of page

סולניים ומחלות מפרקים



במסגרת שיתוף פעולה חדש בין בית המרפא לבין העמותה למפרקים צעירים (לאתר שלהם ליחצו כאן) צולם הסרט הנלווה שעוסק בנושא סולניים ומחלות מפרקים. באותה הזדמנות גם כתבתי מאמר בנושא הכללי של תזונה ומחלות מפרקים ומאמר שני על צמחי מרפא ומחלות מפרקים (קישור לצמחים כבר מופיע וניתן ללחוץ עליו ולקרוא את המאמר וקישור בנושא תזונה יתווסף בהמשך).

אז מה בסרטון?

במשך שנים רבות מסתובב מידע מאוד חלקי ולא פעם לא מדוייק בנושא הקשר בין משפחת הסולניים למחלות מפרקים והחלטתי לתת לכך מענה מסודר למען מי שזקוק לו.

ראשית לקשר:

במשפחת הסולניים (הכוללת בין השאר את הירקות הבאים - עגבניות, פלפלים (לא כולל חריפים), תפוחי אדמה, חצילים ופפריקה) יש סביב הזרעים חומר הקרוי סולנין אשר מתפקידו לדחות חרקים ולהציל את המשכיות הגזע. בגופינו חומר זה מפריע בתהליך ייצור רקמת החיבור בכבד ולכן יש לו השפעה משמעותית במצבי שיקום כשבניית רקמת חיבור חשובה במיוחד. חשוב להדגיש שלא מדובר בחומר שאמור לגרום לאנשים לדלקת או מחלת מפרקים אחרת אלא רק לשבש את יכולת הגוף להשתקם.

הפתרון הקל:

לא לאכול סולניים בתקופת השיקום. לא ממש קשה לחיות בלעדיהם אך רבים מאוד אוהבים את הסלט הקלאסי ים תיכוני של מלפפון, עגבניה ופלפל וכו' ולכן עבורם ניתן להציע את הפתרון המתוחכם :)

הפתרון המתוחכם:

להסיר את הסולנין מבלי לוותר על כל הירק. הפתרון מעט שונה באופן טכני מירק לירק.

עגבניה: להוציא את הזרעים והנוזל שסביבם ולאכול בהנאה את בשר העגבניה (פתרון מעט מוגבל עם עגבניות שרי...)

פלפלים: להסיר את הזרעים ואת הרקמה הלבנה שמחברת אותם לפלפל.

תפוחי אדמה: כאן ה"זרע" הוא כל הירק ולכן אנו מחפשים פתרון מתאים - כל עוד אין גוון ירקרק על הקליפה ואין סימני נביטה התפוח אדמה ראוי למאכל. ירוק או נביטה דורשים וויתור על התפוח אדמה כולו. (אפשר לחתוך אותו לקוביות ולשתול - זה עובד יפה :) )

חצילים ופפריקה: כאן הפרדה בין הירק לזרעים קשה יותר ולכן ההמלצה היא לוותר בתקופת השיקום.

פשוט וקל ובתיאבון

141 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page