top of page

חץ וקשת

עודכן: 18 באפר׳ 2019

מתוך "בריאה"

"כשאומרים לי קשת, אני יכול לחשוב על אהבה" (רחל שפירא)


באחת מקבוצות הפייסבוק כתבה אחת החברות שמהגן של הילד ביקשו להכין חץ וקשת להביא לל"ג בעומר. לא התאים לה להתעסק בזה והיא התלבטה מה לעשות. מישהי כתבה בתגובות שבתור פציפיסטית היא יכולה לסרב לתת לילד שלה כלי נשק. אני הגבתי שחץ-וקשת יכולים לשמש ככלי נשק ובאותה מידה יכולים לשמש ככלי לאימון מיקוד.

כמו שחץ וקשת יכולים לשמש ככלי נשק ויכולים לשמש ככלי אימון, כך כמעט כל דבר בחיים:

מזון יכול להזין אותנו ויכול לגרום לנו למחלות.

מים יכולים להשקות ויכולים להטביע, אש יכולה לחמם ויכולה לשרוף.

כלי רכב יכול להביא אותנו ממקום למקום, אבל בדרך יכול גם להרוג, בגלל שנהג לא היה מספיק רגוע או לא מספיק ערני ולכן לא היה ממוקד בכביש.

הרבה מההמצאות שאנחנו כיום לא מבינים איך חיינו בלעדיהם, הומצאו למטרות צבאיות וכיום משמשות אותנו גם באזרחות: הטלפון הסלולרי, GPS, לוויינים המשמשים גם לחיזוי מזג האוויר, ועוד.

השאלה היא לא האם כלי או חומר כלשהו הוא טוב או רע, אלא מה אנחנו עושים אתו.

בתכנת הביופידבק Wild Divine, אחת המשימות היא קליעה למטרה בחץ וקשת. רמת האנרגיה שלנו משפיעה על מיקום החץ – אם היא גבוהה מדי ונשחרר את החץ, הוא יגיע לשמיים ואז צריך להרגיע בעזרת התמקדות בנשימה. אם היא נמוכה מדי, החץ יגיע לאדמה, ואז צריך לעזור לה להתרומם, וגם זה נעשה בעזרת הנשימה. אם אנחנו מתמקדים בנקודת האיזון, החץ יהיה בדיוק מול המטרה, ואם נשחרר אותו בזמן הוא יקלע בול. לשם שיפור יכולת ההתמקדות נדרשת סבלנות רבה ואיזון דק בין ערנות ורגיעה.

וזה נכון לגבי כל דבר בחיים: לשם השגת מטרה עלינו להתמקד בה, מה שדורש סבלנות, ושילוב בין ערנות לרגיעה. ככל שזה נשמע כמו סתירה פנימית, ההפך הוא הנכון: ערנות ורגיעה הם לא הפכים אלא שני צדדים של אותה מטבע. זה נכון בעבודה, זה נכון בכביש, זה נכון בחיי אהבה. ונשימה יכולה לעזור להשיג את שתי המטרות הללו.

הקשת שיורה את החץ, צורתה כצורת הקשת בענן המכילה את כל הצבעים, המסמלים עבורי את קשת הגוונים שבאנושות, כאשר האור הוא במרכז. גם הרומים גילו את כוחה של צורת הקשת, שבה כל האבנים נדרשות כדי לתמוך זו בזו ובמה שמעליהן.

כאשר מחזיקים את הקשת בידיים בוטחות, מתמקדים במטרה בעין (שהיא החלון לנשמה) כאשר היא רגועה וערנית, ויורים את החץ בזמן הנכון, הוא יגיע ליעדו ויחדור אל הלב. כשמדובר במלחמת הישרדות, קליעה כזו יכולה להרוג. כשמדובר בכוונות טהורות של אהבה, קליעה כזו יכולה להחיות.

חג שמח


14 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page