top of page

מי רוצה להיות יותר אנרגטי?


איך הרגשתם לפני עשר שנים? עשרים? מתי בפעם האחרונה הייתם אנרגטיים באמת? כשהייתם ילדים?

אנחנו חיים בחברה עייפה. זה לא יאומן כמה. אני רואים המון אנשים ביום יום וכמעט כולם עייפים. חלק יודעים את זה וחלק עדיין חיים באשלייה שיש להם כוח... בדיקת דופק בשיטה הסינית העתיקה עוזרת לי לזהות באופן מדוייק את רמת החיוניות של מטופליי ותאמינו לי המצב עייף.

למה אנחנו כל כך עייפים? יותר חשוב - מה אפשר לעשות להפסיק להיות כל כך עייפים?

על כך במאמר הזה :)

קחו דקה. עיזבו הכל. הרפו את הכתפיים, את הפנים, את הגב. קחו נשימה עמוקה לאט לאט. עוד אחת. יופי !

שמתם לב כמה מתח הנחתם לרגע בצד? אז זו גם התשובה הראשונה. אחת הסיבות העיקריות שבמדינה הזו עייפים כולם היא רמת המתח הבסיסית באוויר. היא מכווצת אותנו וזה מעייף מאוד להסתובב מתוחים כל היום.

דיברנו כבר רבות על מתח אז לא נרחיב על זה אבל מי שטרם קרא את ספרי "ללמוד שלווה בשעה" מוזמן ללחוץ על הקישור בשם הספר ולהתעדכן.

אז מה הן הסיבות לעייפות?

אם לתמצת למשפט אחד : אנחנו מוציאים יותר אנרגיה ממה שאנחנו מכניסים.

בתפיסה הסינית מקורות האנרגיה מתחלקים לשלושה:

1. האנרגיה המולדת (תלויה בחיוניות הורינו, מתכלה ואיתה גם חיינו)

2. מזון ושתיה

3. נשימה

לזה צריך להוסיף את המטען הראשי - השינה !

איך אנחנו מבזבזים אנרגיה?

1. עבודה קשה, מאמצים פיסיים שונים

2. רגשות עזים ולאורך זמן

3. חשיבה מרובה (מעייפת לא פחות ממרתון לעתים)

אז מה אפשר לעשות בשביל להיות פחות עייפים?

1. לקבל עזרה מקצועית - ארחיב על כך בהמשך

2. לאכול מזון חיוני ובריא

3. לשתות משקאות לא קפאיניים המתאימים למזג האוויר (לא רותח ולא קפוא בכל מקרה)

4. לנשום ! ואני מתכוון לנשימה נאותה (ולא כמו שרוב האנשים נושמים בימינו = בקושי)

5. לישון מספיק

6. לעסוק בפעילות גופנית נאותה ובמידה נכונה

7. לעבוד באופן לא מוגזם - זיכרו שאנחנו עובדים בשביל לחיות ולא חיים בשביל לעבוד !

8. לשים לב למאמצים ביום יום שלא יגזלו יותר ממה שיש לנו לתת

9. לתרגל אינטליגנציה רגשית - שימוש מושכל ברגשות מפחית בזבוז אנרגיה

10. לתרגל שקט בראש (קרי מדיטציה לגווניה)

כל הסעיפים פרט לראשון קיבלו או יקבלו מאמר נפרד בבלוג שלנו. אם אתם עייפים אתם מוזמנים לפנות אלינו ללמוד יותר לעומק כל סעיף שקשה לכם איתו. במאמר זה אתמקד בלשתף אתכם דווקא בכלים מקצועיים שיש בידינו בכדי לעזור להרים את רף האנרגטיות שלכם.

אז מה יש לנו להציע לכם להטעין את המצברים?

א. תוספי תזונה : ישנם מרכיבי תזונה רבים שמשתתפים בתהליך הפקת האנרגיה בגוף. אם חסר מהם האנרגיה לא תופק כנדרש. לדוגמא: הוספה של ויטמינים ממשפחת B, ויטמין C, אבץ ואחרים (באם חסר לכם מהם) יכולה מאוד לעזור. המרכיב הכי מעניין בנושא זה הוא CoQ10 - זהו קו אנזים שחיוני להפקת האנרגיה בכל תא ותא ואם חסר ממנו תוספת שלו יכולה לייעל את ניצולת החמצן בתא ב 300 אחוז !

ב. צמחי מרפא : עולם הצמחים מכיל המון דוגמאות מחזקות. כולם מכירים את הג'ינסנג אבל לצידו יש עשרות צמחים שונים שיכולים לחזק אותנו באופנים שונים ומגוונים. התאמת הצמח לאדם תוודא שנרוויח מבלי להזיק. לדוגמא: ג'ינסנג קוראני אדום הוא צמח מעולה לחיזוק מערכת העיכול, הכליות ובכלל. יש לו יכולת להעלות לחץ דם ולכן בד"כ לא מקובל לתת אותו למי שסובל מיתר לחץ דם. במקומו ניתן להשתמש בצמח סיני הקרוי Dang Shen שיודע לחזק ללא העלאת לחץ דם. (ויש עוד מספר חלופות נוספות). צמחים שבונים דם יעזרו מאוד לחזק את מי שאנמי. צמחים מזרימי דם יכולים לעודד חימום בחורף (ואין דבר יותר מתיש מלסבול מקור כל החורף).

ג. טיפולי מגע : עיסוי טוב או רפלקסולוגיה וכו' יכולים לשפר את מצב השרירים, כשהשרירים רפויים הם מבזבזים הרבה פחות אנרגיה ולכן אנו חשים יותר אנרגטיים מיד.

ד. דיקור סיני : כלי עתיק יומין ויעיל להפליא לחזק את האנרגיה שלנו ולעוד המון מצבים.

ה. טיפולים אנרגטיים : צ'י קונג, הילינג, ביו אנרגיה וטיפול עם קריסטלים: למי שמתחבר לזה אנו מציעים חוויה מרתקת של איזון ישיר ועוצמתי.

ו. שינוי גישה : אנשים שרגילים לקיים שגרה שמעייפת אותם לעתים צריכים לשנות גישה לגבי השגרה. לישון יותר מוקדם ויותר שעות (8 בלילה בממוצע ורצוי מ 22:00), לאכול יותר מסודר, להכנס לשגרת פעילות גופנית חכמה (כמו יוגה למשל!), להפסיק התמכרויות מעייפות כמו קפה או עישון. כל המשימות הללו דורשים לא פעם ליווי אישי בכדי שיושלמו באופן מוצלח ויהפכו להרגלים טובים לטווח ארוך. זהו תפקידו של המטפל להיות שם ולתמוך - היעזרו בנו !

13 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page