top of page

ולנו יש פלאפל


בהשראת מתכון לפלאפל מדוחן של פיליס גלזר (מתוך "המטבח של פיליס") – בשינויים מסויימים, כגון ויתור על הטיגון העמוק, הוספת קמח החומוס ואופציית הקינואה. דוחן וקינואה הם מרכיבים מזינים מאוד, אבל אנשים רבים לא יודעים "איך לאכול אותם".

שואלים אותי מה רע בפלאפל מחומוס או מתירס כמו שמקובל להכין, ואני עונה: אין רע, אבל הנ"ל הם חומרים שרוב האנשים אוהבים לאכול גם ככה, ולעומת זאת המתכון הזה הצליח לחבב את הדוחן על שונאי הדוחן ואת הקינואה על שונאי הקינואה.

1 כוס דוחן ו/או קינואה

1/2 2 כוסות מים רותחים

1/4 1 כפיות מלח

מעט קמח חומוס להדבקה (אפשר להשתמש גם במעט קמח מלא אחר)

3 שיני שום כתושות

3 כפות פטרוזיליה טריה קצוצה

כף כוסברה טריה קצוצה

קורט פלפל אנגלי

1/4 כפית פלפל שחור

1/2 כפית כמון

1 כפית זרעי כוסברה טחונים

1/4 כפית כורכום

מעט שמן זית

ניתן כמובן לשנות את התיבול בהתאם למה שאוהבים ולמה שיש בבית.

שוטפים את הדוחן/קינואה ומסננים. מעבירים לסיר עם המים והמלח, מביאים לרתיחה חדשה, מנמיכים את האש, מכסים ומבשלים במשך כחצי שעה עד שהמים נספגים. המרקם אמור להיות מעט דביק. מסירים מהאש, מעבירים לקערה ומצננים.

מוסיפים את שאר החומרים ומערבבים היטב. טועמים ומתקנים תיבול במידת הצורך.

יוצרים כדורים בידיים, בעזרת 2 כפיות או בעזרת מכשיר להכנת כדורי פלאפל. בכל מקרה כדאי לשמן מעט את הידיים או הכלים בשמן זית.

מחממים שכבה דקה של שמן במחבת ומטגנים בה את הכדורים מכל הכיוונים עד שהם מזהיבים, או מניחים אותם בתבנית מרופדת בנייר אפייה ומשומנת קלות ואופים כרבע שעה- 20 דקות. הופכים ואופים כחמש דקות נוספות. האפייה מקלה מאוד על העבודה לעומת הטיגון, אבל כדאי בהתחלה לטגן כמה כדורים כדי לטעום. בכל מקרה לא מטגנים בשמן עמוק!

אוכלים עם פיתה מקמח מלא עם סלט ירקות קצוץ, חומוס וטחינה ושאר תוספות לפי הטעם, או כתוספת לארוחה. אם הבלילה לא מספיק דביקה בשביל להכין כדורים שלא יתפוררו, אפשר להוסיף עוד קצת קמח ומים, או פשוט לאכול כתבשיל בתוספת ירקות.

26 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page